۱۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۱۷
کد خبر: 85285854
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

گزارش پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن قم بصورت هفتگی ارزیابی می‌شود

قم-ایرنا- استاندار قم گفت: مدیران بخش مسکن استان موظف هستند گزارش پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن را به‌صورت هفته‌ای در اختیار استاندار قرار بدهند تا روند همراهی و یا عدم همراهی دستگاه‌های مختلف به‌صورت دقیق مشخص شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدآقامیری روز پنجشنبه در جلسه شورای مسکن، بیان داشت: بابیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن اولویت نخست دولت مردمی است، افزود: در همین خصوص مشکلات و موانع طرح نهضت ملی مسکن به‌صورت مستمر رصد و پایش می‌شود.

استاندار قم بابیان اینکه مسائل حوزه مسکن را به‌صورت شخصی رصد، ارزیابی و بررسی میدانی می‌کنم، اضافه کرد: هیچ‌کدام از معاونان و همکاران بنده از بازدیدهای میدانی از طرح‌های نهضت ملی و سایر دستگاه‌های اداری مطلع نیستند.

وی خاطرنشان کرد: بنده در طول هفته به‌صورت متوسط با ۲۰۰ نفر و در طول سال با ۴۰ هزار نفر دیدار مستقیم و چهره به چهره خواهم داشت که این تعداد فقط ۱۰ درصد جمعیت قم است در قالب این دیدارها مسائل و مشکلات جزیی مردم در مراجعه به دستگاه‌های اجرایی بهتر دیده می‌شود.

وی گفت: مدیران قم باید خود را خادم مردم بدانند و تمام تلاش خود را در حل مشکلات و مسائل آن‌ها سوق دهند.

آقامیری یادآور شد: عمده مشکلات مردم استان در حوزه مسکن است؛ مدیران در حل این معضل قدمی بردارند و التیامی بر درد مردم باشند. مدیران به‌جایی اینکه مشکلات آنان را به دستگاه‌های دیگر ارجاع دهند به‌صورت مستقیم آن‌ها را موردبررسی قرار دهند.

استاندار قم ادامه داد: مدیران در حل مشکلات و مسائل مستضعفان از امضا کردن مصوبات نترسند؛ حل مشکلات مردم نیازمند شجاعت، سرعت و دقت است.

آقامیری تاکید کرد: مدیران استان دست‌کم هفته‌ای ۲ روز را به دیدار مستقیم و چهره به چهره مردم اختصاص دهند و از دیدار بدون واسطه استقبال کنند.

وی همچنین با اشاره به‌ضرورت توسعه فضاهای سبز شهری در طرح‌های جدید مسکن، بیان داشت: استان قم باید سهم خود از طرح کاشت یک میلیارد درخت در سطح کشور، به‌صورت کامل محقق کند.

علاوه بر سایت‌های ۵۶۰ هکتاری،۲۲، ۲۷ و ۱۷ هکتاری در پردیسان که به‌صورت آپارتمانی در طرح نهضت ملی مسکن درحال احداث است، خانه‌های مسکونی در سایت‌های طایقان و پرنیان، قنوات و برخی از شهرهای اقماری به‌صورت یک‌طبقه آماده‌سازی خواهد شد.

شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

شهرک پرنیان به فاصله ۲۱ کیلومتری پردیسان قم در محدوده روستای قلعه چم قرار دارد و به‌عنوان سایت جدید نهضت ملی مسکن قم ساخت خانه‌های ویلایی به‌زودی در آن آغاز خواهد شد.

در این سایت، ساخت خانه‌های یک‌طبقه حیاط‌دار ۳۰۰ مترمربعی در طرح نهضت ملی و ۲۰۰ مترمربعی برای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پیش‌بینی‌ شده‌است.

شهرک پرنیان ظرفیت ۴۰ هزار واحد مسکونی را در خود دارد که در گام نخست در سه‌فاز ۱۷۰، ۳۶۰ و ۴۱۵ هکتاری اجرایی خواهد شد که در فاز اول آن به مساحت حدود ۱۷۰ هکتار طراحی و اجرا می‌شود.

بر اساس گزارش سامانه نهضت ملی مسکن در استان قم بیش از ۱۴۷ هزار نفر در سامانه مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد حدود ۷۳ هزار نفر حائز شرایط شناخته شدند.

هم اینک بخش مهمی از طرح نهضت ملی مسکن در قالب احداث خانه در اراضی ۵۶۰، ۲۲، ۲۷ و ۱۷ هکتاری شهرک پردیسان در حال اجراست.

همچنین سایت طایقان در فاصله هفت‌کیلومتری شهر پردیسان قم و نزدیکی روستای طایقان قرار گرفته است. روستای طایقان در بخش سلفچگان قرار دارد؛ ۱۸ کیلومتر با قم فاصله دارد و در جنوب غربی استان قرار گرفته است.

متراژ زمین هر واحد در سایت طایقان ۱۶۰ تا ۱۸۰ متر و زیربنای هر واحد نیز بین ۹۰ تا ۱۱۰ مترمربع در نظر گرفته شده‌است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha