استاندار: قزوین در حوزه تولید قطعات خودرو جزو استان‌های برتر است

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین گفت: قزوین در حوزه تولید قطعات خودرو جزو استان های برتر کشور بوده و مجموعه مدیریتی آن نیز با همه توان آماده رفع مشکلات موجود در این بخش است.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی اعلایی چهارشنبه شب در نشست با هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان قطعات و مجموعه های خودرو استان قزوین اظهار کرد: بخش عمده ای از سرمایه گذاری، اشتغال و ایجاد ارزش افزوده استان مرتبط با بخش خودرو و قطعات مربوط به آن است.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی این بخش مشکلات مشترکی دارند، ادامه داد: قطعه سازان مربوط به قطعات خودرو نبایستی هیچگونه مشکلی در استان داشته باشند چرا که ما با تمام توان خود آماده پیگیری های لازم در این بخش هستیم.

به گفته استاندار قزوین، در ابعاد ملی نیز پیگیری های لازم برای برطرف کردن هرگونه مشکل قطعه سازان را نیز انجام خواهیم داد و در این رابطه نیز آماده مذاکرات با هر بخشی که لازم باشد، انجام می دهیم.

اعلایی خاطرنشان کرد: انجمن قطعه سازان استان می تواند در قالب هم افزایی و پروژه های مشترک با بانک های عامل وارد مذاکره شوند تا با ایجاد ظرفیت های لازم و مناسب در حوزه تامین های اعتبارات مالی نیز دریافت های ویژه ای داشته باشند.

وی ادامه داد: طبیعی است که واحدهای کوچک قابلیت چانه زنی کمتری را با بانک ها داشته باشند که در صورت هم افزایی می توانند با بانک های مختلف رایزنی های بهتری را انجام دهند، در این زمینه نیز دولت و مجموعه مدیریتی استان نقش تسهیل گری را ایفا خواهند کرد.

نماینده عالی دولت در استان تاکید کرد: در حوزه واردات مواد اولیه و ماشین آلات تولیدی نیز محدودیت هایی وجود دارد که قرار شده تا گمرک با اخذ تصمیمات لازم، فرصت ترخیص کالاها را فراهم کند.

وی افزود: بسیاری از واحدهای مشکل دار طی ۲ سال اخیر احیا شده اند و فضای اقتصادی کشور و استان نیز در جهت حمایت از تولید نسبت به گذشته مطلوب تر شده است تا جایی که آمارهای رشد اقتصادی بیانگر این موضوع هستند.

اعلایی با اشاره به آغاز فصل سرد سال یادآور شد: شرکت گاز استان تلاش دارد تا در فصل زمستان مشکلات واحدهای صنعتی را به حداقل خود برساند اما لازم است آحاد جامعه، به خصوص صنعتگران ما نیز نسبت به مصرف نامعقول گاز توجه داشته باشند و بدانند که مصرف بی رویه آن می تواند به واحدهای تولیدی و همچنین اشتغال و ایجاد درآمد آسیب بزند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha