سیستمهای اطلاعات مکانی برای مدیریت تاسیسات وزارت نیرو ضروری است

مشهد- ایرنا- مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت نیرو گفت: تاسیسات حیاتی بزرگی در وزارت نیرو وجود دارد که برای مدیریت هرچه بهتر آن نیازمند بهره‌گیری از سیستمهای اطلاعات مکانی هستیم.

به گزارش ایرنا، "آزرم دهستانی" روز چهارشنبه در نشست تخصصی سیستم اطلاعات مکانی « جی.آی.اس» در صنعت آب و برق کشور افزود: توجه به مکان محور بودن خدمات ارائه شده از سوی وزارت نیرو ، حکمرانی آب و مدیریت برق و استفاده از فناوری های اطلاعات مکانی بسیار ضروری است.

وی اضافه کرد: در حوزه مدیریت دارایی، هوشمند سازی سیستم های اطلاعاتی، تقویت داشبوردهای مدیریتی نیاز به استفاده از سیستم اطلاعات مکانی است.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت نیرو گفت: اطلاعات مکانی در مدیریت هر چه قوی‌تر بحران و مخاطرات، مدیریت ریسک، سوانح و آسیب پذیری ها و نیز تحلیل مخاطرات و ریسک بسیار اثرگذار است.

دهستانی افزود: مدیریت تنش آبی، مدل سازی شبکه، ردیابی مشترکان پرمصرف، بررسی بهبود و توسعه پیشرفت طرح ها در بخش آب و برق، بهبود نگهداری و تعمیرات و افزایش کارایی تاسیسات، بهینه سازی طراحی و ایجاد شبکه های هندسی از دیگر کاربردهای سیستم اطلاعات مکانی است.

وی ادامه داد: برنامه عملیاتی وزارت نیرو در حوزه سیستمهای اطلاعات مکانی تدوین شده است و طبق این برنامه تا سال ۱۴۰۴ به رصدخانه مکان محور صنعت آب و برق دست خواهیم یافت که هوشمندسازی تحلیل ها، سرویس های مکانی، تحلیل مخاطرات، مدیریت بحران و داشبوردهای مکان محور را به دنبال خواهد داشت.

معاون منابع انسانی و تحقیقات شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: از سال های گذشته مدل ارتباط داده ها و سرویس های مکانی در این شرکت مورد توجه قرار گرفته و اقدامات ویژه ای در این خصوص صورت پذیرفته است.

غلامرضا کلایی افزود: در این حوزه، دسترسی پذیری اطلاعات مکانی، ثبت و به روز نگه داشتن اطلاعات و لایه های مکانی در زیرساخت سیستم اطلاعات مکانی، سامانه‌های تحلیل اطلاعات مکانی و مکان‌مند کردن سامانه های جامع شرکت از جمله مهمترین اقدامات است.

وی اظهار کرد: یکی از ویژگی های بسیار مهم سامانه جامع اطلاعات مکانی شرکت آب و فاضلاب مشهد، موضوع تحلیل پارامترهای هیدرولیکی (فشار، دبی و جهت جریان ) به صورت برخط و با آخرین اطلاعات ثبت شده در شبکه توزیع آب است.

در حاشیه نشست تخصصی جی.آی.اس در صنعت آب و برق کشور، تفاهم‌نامه همکاری و تبادل اطلاعات مکانی بین شرکت های آب و فاضلاب مشهد، آب منطقه ای خراسان رضوی، توزیع نیروی برق مشهد و برق منطقه ای خراسان به امضا رسید و همچنین از کارشناسان دفاتر جی.آی.اس و فناوری اطلاعات شرکت های مادر تخصصی مربوطه قدردانی شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha