۱۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۴۱
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85283472
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توزیع ۵۰۰ سری جهیزیه در بین نوعروسان استان اردبیل

اردبیل - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: امسال ۵۰۰ سری جهیزیه بین نوعروسان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان توزیع شده است.

به گزارش ایرنا، علیرضا حسین‌نژاد روز سه‌شنبه در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان اردبیل با بیان اینکه پارسال بیش از هزار و ۴۰۰ سری جهیزیه بین نوعروسان زیرپوشش کمیته امداد استان اردبیل توزیع شد، افزود: امسال ۵۰۰ سری جهیزیه بین نوعروسان توزیع شده و در آینده نزدیک نیز ۱۲۰ سری جهیزیه توزیع خواهد شد.

وی بیان کرد: تاکنون در مجموع ۲ هزار و ۸۰۰ سری جهیزیه با اعتبار بیش از ۳۷۰ میلیارد ریال در بین نوعروسان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان اردبیل توزیع شده است.

وی با بیان اینکه با کمک و همت خیرین تلاش می‌شود جهیزیه مناسب برای نوعروسان این نهاد تهیه شود، اظهار کرد: جهیزیه اهدایی نیکوکاران شامل یخچال، اجاق گاز، ماشین لباسشویی، جارو برقی و تلویزیون است که در اختیار نوعروسان قرار می‌گیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به ترویج سنت‌های حسنه اسلامی و ازدواج آسان در جامعه اضافه کرد: تامین جهیزیه نوعروسان نیازمند یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کمیته امداد است تا آنها بتوانند بی‌دغدغه و با آرامش خاطر زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

حسین‌نژاد ادامه داد: کمیته امداد برای برپایی زندگی ساده، موفق و پایدار نوعروسان و فرزندان ذکور خانوارهای زیرپوشش کلاس‌های آموزشی مهارت‌های زندگی قبل، حین و بعد از ازدواج برگزار می‌کند که این امر باعث کاهش طلاق در بین آنها شده ، به‌طوری که طلاق در بین آنها کمتر از یک درصد است.

وی با بیان اینکه ۶.۸ درصد جمعیت استان اردبیل زیرپوشش کمیته امداد هستند، افزود: این نهاد به ۱۶ هزار دانش‌آموز و ۷۰۰ دانشجوی بی‌بضاعت خدمات حمایتی ارائه می‌کند و ۲۲۰ نفر از آنها در حوزه‌های مختلف از جمله علمی، هنری، ورزشی و فرهنگی نخبه هستند.

وی گفت: در مجموع حدود ۱۷ هزار نوجوان و جوان مستعد زیرپوشش کمیته امداد استان اردبیل قرار دارند که تعداد زیادی از آنها به‌دلیل مشکلات اقتصادی قادر به انجام فعالیت‌های ورزشی نیستند و انتظار می‌رود اداره کل ورزش و جوانان استان با اختصاص سالن‌های ورزشی زمینه فعالیت ورزشی آنها را فراهم و باعث شکوفا شدن استعداد آنها شود.

به گزارش ایرنا، ۴۳ هزار و ۵۰۰ خانوار با جمعیت بیش از ۹۰ هزار نفر در استان اردبیل زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha