دولت از دهک‌های پایین درآمدی در حوزه درمان حمایت می‌کند

تهران- ایرنا- طبق لایحه برنامه هفتم، دولت براساس آزمون وسع نسبت به اجرای برنامه حمایتی درمان مازاد بر بسته بیمه پایه در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی برای بازنشستگان و دهک‌های پائین درآمدی حداقل سه دهک اقدام می‌کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، در نشست علنی امروز - سه شنبه ۱۶ آبان ماه - مجلس شورای اسلامی ادامه رسیدگی به جزییات لایحه برنامه هفتم در دستور کار مجلس قرار گرفت و نمایندگان با بند (ث) ماده ۷۳ موافقت کردند.

در بند (ث) ماده ۷۳ آمده است: دولت مجاز است با رعایت اصل ۲۹ قانون اساسی براساس آزمون وسع و در سقف بودجه مصوب نسبت به اجرای برنامه حمایتی درمان مازاد بر بسته بیمه پایه در بیمارستان ها و مراکز درمانی دولتی برای بازنشستگان و دهک های پائین درآمدی حداقل سه دهک براساس آئین نامه ای که به پیشنهاد سازمان و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تصویب هیأت وزیران می رسد، اقدام کند.

حسین گودرزی در موافقت با این بند گفت: در این حکم موضوع سه دهک پایین جامعه مورد بحث است که خدمات درمانی خوبی را دریافت نمی کنند و نوعا وسع مالی خوبی هم ندارند از این رو ما موظف هستیم که توجه ویژه ای به این قشر و گروه ها داشته باشیم

سخنگوی کمیسیون اجتماعی با بیان اینکه ضرورت خدمات درمانی برای بازنشستگان بیشتر می شود، اظهار داشت: بازنشستگان و دهک های پایین جامعه نیازمند بیمه های تکمیلی هستند و ضرورت دارد علاوه بر خدمات بیمه پایه بر اساس آزمون وسع مورد حمایت قرار گیرند. این متناسب با ضروت های زمان ما و پنجره جمعیتی است و باید مورد توجه قرار گیرد.

داود منظور رییس سازمان برنامه و بودجه در موافقت با این بند گفت: دولت پیش از این حکمی را تصویب کرد که فرانشیز بیماران در دهک های اول تا پنجم رایگان شود و این حکم ناظر به این است که علاوه بر رایگان کردن فرانشیز بتوانیم خدمات بیمه ای، شبیه خدمات بیمه تکمیلی به دهک های پایین جامعه ارائه کنیم.

وی افزود:در این حکم برنامه حمایتی درمانی مازاد شبیه تکمیلی برای سه دهک اول جامعه پیش بینی شده است که باید منابع آن در طول دوره برنامه فراهم شود و به سه دهک اول جامعه خدماتی شبیه بیمه تکمیلی در حوزه درمان ارائه کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha