نامه علم‌الهدی برای برانگیختن واکنش مدعیان آزادی به جنایت صهیونیست‌ها است

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، نامه همسر آیت‌الله رئیسی به همسران روسای دولت‌های اروپایی را برای برانگیختن واکنش مدعیان عدالت و آزادی به جنایت صهیونیست‌ها در غزه دانست.

زهره الهیان در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا، درباره نامه جمیله علم الهدی به همسران مقامات اروپایی گفت: نامه همسر رییس جمهور به همسران روسای جمهور ۴۰ کشور اروپایی اقدام بسیار پسندیده‌ای بود که در واقع با هدف دفاع از حقوق زنان و کودکان فلسطینی که بیشترین شهدای جنایت‌های صهیونیست‌ها علیه مردم غزه را هستند، انجام شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: با توجه به اینکه همسران روسای جمهور می‌توانند در رایزنی و پیگیری‌ها سیاسی و دیپلماسی نقش قابل قبولی ایفا کنند، خانم علم الهدی به درستی از این ظرفیت استفاده کرد تا آنهایی که مدعی عدالت و آزادی در جهان هستند به این موضوع به صورت مشترک واکنش نشان دهند.

الهیان با بیان اینکه همسران روسای جمهور کشورهای اروپایی به عنوان بانوان قدرتمند و صاحب نفوذ در اروپا، نقش مهمی در یاری رساندن به زنان ستمدیده و کودکان بی پناه غزه می‌توانند ایفا کنند، تصریح کرد: در این زمان که چشم و گوش بیشتر دولتمردان دنیا برای شنیدن و دیدن فریاد مظلومان فلسطینی بسته شده، همسرآیت الله ریسی در اقدامی شجاعانه همسران این کشورها را برای ایفای نقشی اثرگذار فراخوانده است.

وی یادآور شد: وقتی چنین ظلمی علیه مردمان غزه به ویژه زنان و کودکان رخ می‌دهد، باید جمهوری اسلامی از همه ظرفیت‌های خود برای توقف این جنایت‌ها و بیداری مردمان و دولت‌های جهان استفاده کند و قطعا نامه همسر رییس جمهور در این راستا اثرگذار خواهد بود.

نماینده مردم تهران در مجلس، اقدام همسر ریس جمهور را درجهت محکوم کردن قتل کودکان و زنان بی پناه فلسطینی و اقدامات فوری برای برقراری صلح عنوان کرد و گفت: باید همه گروه‌ها علیه جنایت‌های صهیونیست‌ها متحد شوند. این نامه نشانگر صدای واحد ایران اسلامی در دفاع از مردم مظلوم فلسطین است و حاشیه‌سازی برخی از جناح‌های سیاسی علیه این اقدام همسر رییس جمهور درست نیست.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha