۱۵ آبان ۱۴۰۲، ۸:۳۸
کد خبر: 85282084
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۰۰ دانش آموز دختر اراکی به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند

اراک - ایرنا - ۳۰۰ دانش آموز دختر اراکی روز دوشنبه از محل گلزار شهدای این شهر به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در جنوب کشور اعزام شدند.

به گزارش ایرنا، فرمانده سپاه ناحیه اراک در آیین بدرقه این دانش‌آموزان گفت: این کاروان در قالب ۶ دستگاه اتوبوس در مناطق عملیاتی حضور می‌یابند و خادمان دانش‌آموزی، روحانی و همچنین راویان دفاع مقدس در طول اردوی راهیان نور در منطقه یا در مسیر مسائل مختلف فرهنگی، اعتقادی و سیاسی را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.

سرهنگ پاسدار «محمد مهجوری» افزود: این دانش آموزان به مدت چهار روز از مناطق عملیاتی دوکوهه، یادمان فتح المبین، طلاییه، اروندکنار، معراج الشهدا، شلمچه، مسجد جامع و موزه خرمشهر بازدید می کنند.

وی ادامه داد: مرحله اول اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در قالب راهیان نور ویژه دختران است که از امروز(۱۵ آبان) آغاز و تا (شانزدهم آذرماه) نیز ادامه دارد.

فرمانده سپاه ناحیه اراک بیان کرد: در مجموع سه هزار دانش دختر و پسر این شهرستان امسال از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس دیدن می‌کنند.

سرهنگ مهجوری اظهار کرد: تقویت فرهنگ الگوپذیری دانش‌آموزان از ایثارگری‌ها، مقاومت و رشادت‌های شهدا مهمترین هدف راهیان نور است.

وی با اشاره به نقش تربیتی اردوهای راهیان نور تصریح کرد: قدم نهادن در مسیر تربیتی شهدا و الگو گرفتن از آنان برای تربیت دانش‌آموزان بیشترین تاثیر اخلاقی و تربیتی را دارد.

استان مرکزی ۶ هزار و ۲۰۰ شهید والامقام در راه اسلام و قرآن اهدا کرده‌ است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha