۱۴ آبان ۱۴۰۲، ۲۳:۳۲
کد خبرنگار: 1121
کد خبر: 85281990
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رایزنی وزیران خارجه ایران و هند درباره غزه

۱۴ آبان ۱۴۰۲، ۲۳:۳۲
کد خبر: 85281990
رایزنی وزیران خارجه ایران و هند درباره غزه

تهران - ایرنا - وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با اس جی شانکار وزیر امور خارجه هند، درخصوص وضعیت منطقه و اقدامات جنایتکارانه نظامیان رژیم صهیونیستی در حمله به غیرنظامیان در مناطق اشغالی فلسطین رایزنی کرد.

به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان یکشنبه شب در این تماس تلفنی خاطر نشان ساخت: انتظار می رود، کشور هند همراه با دیگر کشورهای منطقه و جهان ابتکاراتی را در چارچوب برقراری آتش بس و ارسال کمک های انسان دوستانه گسترده به مردم مظلوم فلسطین در غزه، جلوگیری از اقدامات ضد انسانی نیروهای اشغالگر در نسل کشی گسترده، ارتکاب جنایات جنگی و کوچ اجباری ساکنین این منطقه صورت دهد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور هشدار داد: ادامه حملات رژیم صهیونیستی باعث پیچیده تر شدن شرایط منطقه و گشایش جبهه های جدیدی از سوی نیروهای مقاومت شده و در نتیجه منجر به افزایش و گسترده شدن درگیری ها در منطقه خواهد شد.

امیرعبداللهیان همچنین همتای هندی خود را از آخرین وضعیت همکاری های مشترک در راه اندازی پروژه بندر چابهار مطلع ساخت و بر رایزنیهای بیشتر دو کشور در این رابطه و سایر موضوعات مورد علاقه طرفین تاکید کرد.

وزیر امور خارجه هند نیز با غم انگیز توصیف کردن شرایط غزه اظهار داشت: این کشور به دقت شرایط منطقه را زیر نظر دارد و معتقد است که گذشته از تمامی اختلاف سلائق، باید اقدامات و تلاش های مشترکی را برای بهبود شرایط انسانی در منطقه غزه صورت داد و هند آماده است تا در چارچوب ابتکاراتی که جمهوری اسلامی ایران ارائه می‌کند در روند توقف عملیات نظامی و جلوگیری از تشدید و گسترده شدن بحران نقش آفرینی کند.

اس جی شانکار برخی موضوعات دوجانبه را نیز مطرح کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست خارجی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha