۱۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۰۷
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85281187
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فیلم کارگردان گیلانی برنده نشان " طلوع" از جشنواره آلمان شد

رشت- ایرنا- فیلم مستند داستانی "داستان اوجان" ساخته شهرام بدخشان مهر فیلمساز لاهیجانی برنده نشان SUNRISE طلوع از جشنواره WORLD BETTER مونیخ آلمان شد.

به گزارش ایرنا، فیلم داستانی "داستان اوجان" محصول مشترک کشورهای ایران و ارمنستان است و تهیه کنندگان آن موسسه FILMADARAN و شهرام بدخشان مهر هستند که خانم "سونا کروگر" به نمایندگی از فیلمساز نشان جشنواره را در این جشنواره دریافت کرد.

این فیلم داستان زندگی یک خانواده روستایی در روستای اوجان ارمنستان است و تاکنون موفق به حضور در جشنواره های بین المللی و معتبر آمریکا، ایتالیا و بسیاری دیگر از جشنواره های بین المللی شده و جوایزی نظیر بهترین کارگردانی و بهترین روایت داستانی را به دست آورده است.

فیلم مستند داستانی "به آرامی " از دیگر ساخته های بدخشان مهر است که در جشنواره فیلم مستند درخت زردآلو ارمنستان برنده جایزه بزرگ این جشنواره شد.

بدخشان مهر در دهه ۹۰ نیز با فیلم های کوتاه "حضور " و "دیگری" در جشنواره های مختلف بین المللی حضور یافت.

جشنواره Better World Film Festival بر فیلم هایی تمرکز دارد که مضمون آنها تلاشی برای داشتن جهانی بهتر است و عنوان این نشان برگرفته از نام فیلمی ساخته فریدریش مورنائو فیلمساز برجسته آلمانی است که جزو صد فیلم برتر تاریخ سینما به شمار می رود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha