جنگ غزه اتحاد امت اسلامی را تقویت کرد

ساوه - ایرنا - امام جمعه ساوه گفت: جنگ غزه و جنایات رییم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، جهان اسلام را متحد کرده است.

به گزارش ایرنا، حجت اسلام «جعفر رحیمی» در خطبه های نماز جمعه این هفته ساوه اظهار کرد: پیروزمیدان در نبرد غزه، حماس و مقاومت است چرا که دشمن در تحلیل های خود متحیر مانده و نسبت به شکست هولناک خود سرمست شده است و بعد از آتش بس ضربات شکست شعله ورتر خواهد شد.

وی اضافه کرد: این میان مهم‌ترین ابزار دفاعی و برتری حماس در قبال تهاجم زمینی ارتش صهیونیستی، که اصلی‌ترین نگرانی سران نظامی و سیاسی اسرئیل را نیز شامل می‌شود، شبکه تونل‌های زیرزمینی مقاومت است.

حجت الاسلام رحیمی افزود: این تونل ها در سرتاسر غزه و حتی فراتر از آن گسترش یافته است و حماس علاوه بر نیروهای نظامی، توپ، مهمات، موشک و سایر تجهیزات جنگی را در آنها مخفی می‌کند.

وی یادآور شد: از زمان جنگ ۳۳ روزه با حزب‌الله لبنان در سال ۲۰۰۶ این تونل‌ها نقش مهمی در زمین گیرکردن و شکست ارتش پرمدعای صهیونیستی ایفا و رژیم اشغالگر حدود ۱۵ سال زمان را صرف یافتن و تخریب شبکه تونل‌های حزب‌الله و حماس کرده اما بارها به شکست در تخریب تونل‌ها و خنثی‌کردن توانایی مقاومت در استفاده از آنها اعتراف کرده است.

خطیب جمعه ساوه به پیامدهای افزایش حجم و شدت جنایت‌ها بر علیه صهیونیستها اشاره و اظهار کرد: این جنایات هر روز فلسطینی‌های جدیدی را به صحنه می‌آورد و از امروز به بعد دنبال فرصت برای تلافی اقدامات اشغالگران هستند.

وی افزود: ادامه اقدامات رژیم صهیونیستی به گونه ای است که گویا بمب را بر سر یهودی‌ها می‌ریزد، چون همه این‌ها به حساب یهودی‌ها و دولت یهودی اسرائیل فاکتور می‌شود و روزی باید جواب دهند.

حجت الاسلام افزود: از طرفی رژیم صهیونیستی با اقداماتشان جهان اسلام را متحد کردند این درحالی است که قبل از این امت اسلامی وضعیتی دودسته داشت و عده‌ای به‌دنبال عادی‌سازی روابط خود با رژیم اشغالگر قدس بودند.

روز 13 آبان آموخت که به امریکا نمی توان اعتماد کرد

وی با اشاره به روز دانش آموز و مبارزه با استکبار جهانی اظهار کرد: 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، فریاد و مبارزه و بزرگ مرگ بر آمریکا است.

امام جمعه ساوه گفت: سیزده آبان به همه مستضعفان آموخت که می توانند چپاول گران را به زباله دان تاریخ بسپارند و به آمریکا اصلا نمی توان اعتماد کرد.

وی گفت: اعتماد به آمریکا یعنی سقوط از آزادی سیاسی و سقوط در ذلت و زبونی، چرا که هدف اصلی استکبار در منطقه و جهان، حفظ منافع پوشالی و خودساخته خودش است. و آزادی بیان و حقوق بشر تنها نقابی بر چهره این کشور است تا ماهیت پلید آن بر افکار عمومی هویدا نشود.

امام جمعه ساوه گفت: انتظار است همه و به ویژه دانش آموزان تجمع روز 13 آبان روز ماندگار در تاریخ انقلاب عاشورایی ملت بزرگ ایران، پیام رسانی برای بشریت تحت ظلم و ستم طاغوتیان و یزیدیان زمان، فریاد و مبارزه و اقدام عملی علیه استکبار جهانی را فراموش نکنند.

فرهنگ عمومی نقش مهمی در تعیین مصادیق زندگی ایفا می کند

وی با اشاره به 14 آبان روز فرهنگ عمومی افزود: فرهنگ عمومی به عنوان یک بستر، در تعیین مصادیق زندگی روزمره و سبک زندگی افراد جامعه نقش مهمی را بازی می کند و جامعه و متولیان امر باید عوامل تاثیر گذار در فرهنگ عمومی را شناسایی و مدیریت و برنامه ریزی کنند.

حجت الاسلام رحیمی گفت: مساله طبیعی و جغرافیایی، تاریخ و حوادث گذشته، عنصر زمان و مکان، رسانه های جمعی و مطبوعات، روحانیون، اساتید و معلمان،‌ ورزش و ورزشکاران وسایل و تکنولوژی جدید مانند کامپیوتر، تلفن همراه، ماهواره، اینترنت و فضاهای مجازی از جمله عوامل تاثیر گذار در فرهنگ عمومی است .

وی اضافه کرد: نقش وسایل و تکنولویی ای جدید در فرهنگ عمومی و وضیعت فعلی بیشتر است و دشمنان ما، بیشتر از آنها در سطح وسیع و ارزان در حال بهره برداری هستند که وظیفه مسئولین و برنامه ریزان این است که برنامه ریزی کرده و جامعه را از حالت انفعالی و تدافعی نجات دهند.

وی گفت: برای جلوگیری از صحنه های ضد ارزش در عرصه ورزش متولیان امر باید برنامه ریزی دقیق تری انجام دهند تا شاهد آثار مثبت آن در میان جامعه خصوصا جوانان باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha