معاون وزیر آموزش و پرورش: توسعه مدارس از دغدغه‌های جدی دولت سیزدهم است

سنندج- ایرنا- معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس گفت: توسعه مدارس و توجه ویژه به آموزش و پرورش یکی از اولویت‌ها و دغدغه‌های جدی دولت مردمی سیزدهم است.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا خان‌محمدی عصر پنجشنبه در آیین افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه هورامان اظهار کرد: مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهوری به استان کردستان بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال بود و در دور دوم نیز همین رقم اعتبار برای استان در نظر گرفته شد.

وی افزود: در مجموع در ۲ سفر بیش از ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار به استان کردستان تنها در حوزه آموزش و پرورش اختصاص یافت که ۳۷ پروژه آن مربوط به شهرستان‌های سروآباد و مریوان است.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس در ادامه به مدرسه ۱۲ کلاسه هورامان اشاره کرد و گفت: تجهیز این دبیرستان به وسایل آزمایشگاهی، پیگیری سرانه جمعیتی این شهرستان و تکمیل مدارس نیمه تمام باید در اولویت برنامه‌های اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قرار گیرد.

وی ادامه داد: کردستان، استان مجاهدت‌های خاموش و سرزمین غیور مردان و غیور زنانی است که اجازه ندادند یک وجب از این خاک به دست دشمنان بیفتد و تا پای جان از این آب و خاک دفاع کردند و امروز وظیفه ما مسئولان است که قدردان این مردم باشیم.

خان‌محمدی همچنین با قدردانی از مردم مهمان‌نواز استان کردستان در آیین استقبال از رئیس جمهور گفت: این شور و اشتیاق و این مهمان‌نوازی و استقبال گرم از رئیس جمهور بیانگر خونگرمی و مهمان‌نواز بودن مردمان انقلابی این دیار دارد.

غبار روبی مزار شهدای روستای دزلی، دیدار با خانواده شهید ناصح محمدی و دیدار مردمی با مردم روستای درکی و قول توسعه دبیرستان در حال احداث این روستا از دیگر برنامه های خان‌محمدی در شهرستان سروآباد بود.

آیت‌ الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در دور دوم سفرهای استانی خود به منظور دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور نخست و افتتاح ۱۶ کلان پروژه، صبح امروز وارد سنندج مرکز استان کردستان شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور، وزیران کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیرو، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، راه و شهرسازی، جهادکشاورزی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رئیس جمهور را در سفر به استان کردستان همراهی می‌کنند.

رئیس جمهور در آغاز سفر به کردستان، نخست در آیین بهره برداری از راه آهن سنندج - همدان حاضر شد و این پروژه را به طور رسمی افتتاح کرد.

آیت الله رئیسی پس از راه اندازی خط آهن سنندج - همدان به میان مردم رفت در میدان آزادی سنندج با مردم این شهر دیدار کرد.

افتتاح فرودگاه سقز، دیدارهای مردمی در سنندج و بانه، دیدار با فعالان اقتصادی و نشست خبری از جمله برنامه های دکتر رئیسی در سفر استانی به کردستان است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی ۱۷ تیر ۱۴۰۱ دور نخست سفر خود به استان کردستان را انجام داد.

رییس جمهور پاییز سال گذشته نیز در برنامه‌ای یک روزه برای بهره‌برداری از پروژه انتقال آب سد آزاد به سنندج به این شهر سفر کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha