نذر تخصص و دستگیری از نیازمندان باید در کشور نهادینه شود

گرگان- ایرنا- رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور، توجه به نیازمندان را نیاز مهم جامعه دانست و گفت: تحقق این هدف مستلزم ترویج نذر تخصص و دستگیری از نیازمندان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حبیب الله بوربور روز پنجشنبه در مجمع عمومی خیرین استان گلستان در گرگان افزود: در قالب نذر تخصص که نرم افزار آن نیز تهیه و به مجامع خیرین استان ها ارسال شده، هر فرد بر اساس تخصص و توانمندی خود می‌تواند به دستگیری از نیازمندان اقدام کند.

وی اضافه کرد: علاوه بر نذر تخصص، بانک زمان هم توسط مجمع خیرین کشور با همراهی و مصوبه دولت راه اندازی و نرم افزار آن هم تهیه شده است.

بوربور ادامه داد: در این طرح هر فرد فارغ از گروه سنی و توانمندی، به سالمندان کمک می‌کند تا در زمان سالمندی اش همین خدمات به نیز ارائه شود.

بوربور افزود: ایران ۸.۵ میلیون سالمند دارد که هر سال یک درصد به آنها اضافه خواهد شد و در ۲۰ سال آینده حداقل ۳۰ میلیون سالمند خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: برای مراقبت از این تعداد سالمند حداقل به ۲۰ میلیون پرستار نیاز داریم که هر یک حقوق های بالایی نیز خواهند گرفت.

بوربور تصریح کرد: اگر امروز فردی با هر توانمندی که دارد در بانک زمان ثبت نام و به کمک سالمندان بیاید در دوران سالمندی خودش به او کمک خواهد شد.

رییس مجمع خیرین کشور همچنین با قدردانی از کمک خیرین گلستان گفت: خداوند کار خیر را از زمان خلقت در ذات انسانها قرار داده است.

بوربور با اشاره به آغاز فعالیت مجمع خیرین در ۲۶ سال قبل گفت: در بدو کار با دستور مقام معظم رهبری چهار میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی اخذ شد و با ۱۰ هزار میلیارد ریال بودجه خیرین، اقدامات خوبی در بحث مدرسه سازی انجام دادیم.

وی ادامه داد: اکنون ۵۰۰ شعبه مجمع خیرین مدرسه ساز در ایران فعال است ضمن اینکه مجمع خیرین با موافقت دولت به عضویت شورای اجتماعی کشور درآمد.

رئیس هیات مدیره مجمع خیرین کشور گفت: این مجمع به دنبال تدوین طرح جامع مجامع خیرین با هدف ساماندهی بهتر فعالیت خیرین در استان ها است.

در این مراسم علاوه بر برگزاری سومین دوره انتخابات مجمع سالانه مجمع خیرین استان از موسسات خیریه و برخی خیرین گلستان هم تجلیل شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha