معاون استاندار بوشهر: دولت برای اشتغال و مسکن خانواده‌های شهدا و ایثارگر برنامه دارد

بوشهر- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: بیشترین خواسته خانواده های شهدا و ایثارگر از حاکمیت، اشتغال و مسکن است که دولت نیز به عنوان یک اولویت آن را دنبال می کند.

به گزارش ایرنا، « اکبر پورات » شامگاه چهارشنبه‌ در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان بوشهر اظهار کرد: ۱۵۰ نفر از فرزندان شهدا در استان بوشهر فاقد شغل هستند که با رایزنی با شرکت‌های صنعتی و دستگاه های حاکمیتی به دنبال ایجاد اشتغال برای این افراد هستیم.

وی با اعلام این که استان بوشهر ۲ هزار و ۱۲۰ شهید و یک هزار و ۵۰۰ فرزند شهید دارد، افزود: طی یک سال گذشته، در آزمون‌های ادارات دولتی ۵۶۰ فرزند شهید و ایثارگر به استخدام دولت در آمده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: با این وصف هنوز ۱۵۰ فرزند شهید و ایثارگر این استان فاقد شغل هستند.

پورات ادامه داد: در جلسه اخیر کمیسیون کارگری استان در شهرستان عسلویه که با حضور مدیران عامل پتروشیمی‌ها و شرکت‌های مستقر منطقه برگزار شد، موضوع اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران، مصوب و بر اجرای آن نیز نظارت می‌شود.

وی در خصوص مسکن خانواده های شهدا و ایثارگر استان بوشهر گفت: با برنامه ریزی های انجام شده، از ۴۳ هزار قطعه زمین طرح نهضت ملی مسکن، چهار هزار و ۳۰۰ زمین به خانواده‌های ایثارگران واگذار می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم، ایجاد اشتغال، صیانت و حفاظت از حریم، ارتقا و تکریم منزلت اجتماعی ایثارگران و خانواده‌های شهدا است.

پورات بیان کرد: انتقال رشادت‌ها و ایثار رزمندگان اسلام، شهدا و ایثارگران به نسل جدید و آینده کشور با برگزاری یادواره‌های شهدا دنبال می کنیم و به دنبال توسعه، هماهنگی و مشارکت دستگاه‌های اجرایی در راستای فرهنگ ایثار و شهادت هستیم.

وی عنوان کرد: طی یک سال گذشته ۴۰۰ نفر از کارکنان خانواده‌های شاهد و ایثارگر مرکز استان تبدیل وضعیت استخدامی شده و به دنبال اجرای این قانون به شکل مطلوب هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: برخی از مجموعه های نفتی این استان از تبدیل وضعیت کارکنان این خانواده ها طفره می روند که با نشستی که طی این هفته با مدیران آنها داشتیم این موضوع مجدد یادآوری و به زودی این کارکنان نیز تبدیل وضعیت می شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha