نظام‌مندی منابع حاصل از مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی در استان مرکزی

اراک - ایرنا - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی گفت: منابع حاصل از مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی این استان، نظام‌مند می‌شود.

نوربخش عسکری روز چهارشنبه در نشست ساماندهی مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی استان مرکزی در اراک، افزود: شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی در برابر جامعه، انسان‌ها و محیطی که در آن فعالیت می‌کنند، مسئولیت اجتماعی دارند و این مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها حتی از فعالیت‌های اقتصادی و مالی نیز فراتر است و طیف وسیعی در زمینه‌های بهداشتی، فرهنگی، اجتماعی و آموزشی را شامل می‌شود.

وی اظهار کرد: بر طبق تعریفی که کمیسیون اروپا از مسئولیت اجتماعی ارایه کرده، آن را مفهومی دانسته که به موجبش، شرکت‌ها دغدغه‌های زیست محیطی و اجتماعی را در عملکردهای کسب و کارشان و در تعامل خود با جامعه محلی ادغام می‌کنند.
نوربخش عسکری

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اضافه کرد: با توجه به مفاد جز ۶ ماده ۱۶ ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، قانونگذار اشاره دارد که " شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استانی مکلفند به منظور ساماندهی و هدفمند نمودن منابع حاصل از ایفای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها، هرگونه هزینه کرد دستگاه‌های اجرایی از منابع موضوع این بند را پس از تصویب در موافقت‌نامه متبادله درج کنند.".

وی ادامه داد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز برای ساماندهی این منابع، جلسه‌ای را با حضور بازرس کل قضایی، دیوان محاسبات، دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری، اقتصاد و دارایی و اداره کل صمت برگزار کرده است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha