۱۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۲۳
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85277841
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

گزارش اختصاصی خبرنگار ایرنا از «جبالیا» پس از فاجعه کشتار آوارگان

غزه-ایرنا- خبرنگار ایرنا در غزه در گزارشی اعلام کرد، پس از گذشت ساعت‌های طولانی از جنایت وحشیانه صهیونیست‌ها در اردوگاه «جبالیا» در شمال نوار غزه، ده‌ها شهروند با دستان خود و ابزارها ابتدایی در تلاش هستند تا اجساد شهدا را از زیر آوار بیرون بکشند، اما حجم ویرانی بسیار فراتر از توان آنهاست و ساکنان خواستار کمک بین المللی هستند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، طبق گزارش وزارت بهداشت فلسطین، در نتیجه حمله بعداز ظهر سه‌شنبه ۵۰۰ فلسطینی در اردوگاه جبالیا کشته و زخمی شدند و این درحالی است که ساکنان تایید می‌کنند تعداد زیادی همچنان زیر آوار هستند.

«محمد جمعه» که ده‌ها تن از اعضای خانواده خود را از دست داده است، به خبرنگار ایرنا در غزه گفت که ده‌ها خانه بر اثر اصابت ۸ بمب ویران شد که هر یک از آنها حامل یک تن مواد منفجره بود و تعداد زیادی از خانه‌ها را ویران کرد.

گزارش اختصاصی خبرنگار ایرنا از «جبالیا» پس از فاجعه کشتار این اردوگاه آوارگان

وی افزود: اکثر ساکنان این اردوگاه اهل روستای «دیر سنید» در داخل اراضی اشغالی ۱۹۴۸ هستند.

وی اضافه کرد که او و نزدیکانش با استفاده از ابزارهای ابتدایی تلاش می‌کنند تا در زیر آوار ساختمان‌ها به دنبال بازماندگان بگردند و از جهان می خواهند تجهیزات و ماشین آلات مخصوص را برای کمک بفرستند.

گزارش اختصاصی خبرنگار ایرنا از «جبالیا» پس از فاجعه کشتار این اردوگاه آوارگان

وی خاطرنشان کرد: تعداد شهدای انتقال یافته به بیمارستان نسبت به تعداد شهدای زیر آوار ناچیز است.

این شهروند فلسطینی همچنین تاکید کرد که ساکنان اردوگاه جبالیا با آواره شدن مجدد مخالف هستند و حتی اگر هزینه ماندنشان در فلسطین خون و جان آنها باشد نیز به کوچ اجباری تن نخواهند داد.

«احمد ابوالقمصان» که ۱۸ نفر از اعضای خانواده خود را در جنایت جبالیا از دست داده است، به خبرنگار ایرنا گفته است که توانسته ۱۰ کودک شهید را از محلی که بر اثر اصابت بمب‌های اسرائیلی و آمریکایی ویران شده بود، از زیر آوار بیرون بیاورد.

گزارش اختصاصی خبرنگار ایرنا از «جبالیا» پس از فاجعه کشتار این اردوگاه آوارگان

وی گفت: ساکنان هر کاری که از دستشان برمی‌آید برای یافتن قربانیان انجام می‌دهند، اما میزان تخریب بسیار فراتر از توان آنهاست.

ابو قمصان با تاکید بر اینکه «مردم اینجا بهای پایداری و مقاومت خود را می‌پردازند»، خاطرنشان کرد که او نمی‌تواند اردوگاه را ترک کند و همان اشتباهی را که پدر و پدربزرگش هنگام ترک روستای خود مرتکب شدند، انجام دهد.

خبرنگار ایرنا در ادامه این گزارش اعلام کرد که رژیم کودک کش اسرائیل همچنین بیمارستانی را که مجروحان به آن منتقل شده‌اند تهدید به بمباران کرده و از کسانی که در آن هستند خواسته است به سمت جنوب نوار غزه بروند، اما هیچ کسی این خواسته را قبول نمی‌کنند.

گزارش اختصاصی خبرنگار ایرنا از «جبالیا» پس از فاجعه کشتار این اردوگاه آوارگان

رژیم صهیونیستی عصر سه‌شنبه در آخرین جنایت خود در غزه اردوگاه جبالیا را به‌طور وحشیانه بمباران کرد.

وزارت کشور تشکیلات خودگردان فلسطین در غزه شمار اولیه شهدا و زخمی‌های کشتار در اردوگاه جبالیا را ۴۰۰ نفر اعلام و تأکید کرد بیشتر قربانیان این جنایت را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: رژیم صهیونیستی این منطقه را با ۶ بمب هر کدام به وزن یک تن بمباران کرده است که در نتیجه آن یک محله مسکونی در مرکز اردوگاه جبالیا به طور کامل ویران شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha