برداشت پیاز از ۴۷۴ هکتار از اراضی کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

یاسوج - ایرنا - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برداشت پیاز در سطح ۴۷۴ هکتار از زمین های مناطق مختلف این استان آغاز شد.

داریوش حصار روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری ۲۱ هزار و ۳۰۰ تن پیاز از مزارع استان برداشت شود.

وی بیان کرد: بیشترین پیاز تولیدی در این استان در مناطق قلعه‌رئیسی،جاورده، منطقه مختار و امام زاده جعفر گچساران است.

حصار تصریح کرد: پیاز تولیدی استان کهگیلویه و بویراحمد از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است که خرید محصول در استان به رونق کشت و کار آن منجر خواهد شد.

وی اضافه کرد: بیش از یک هزار نفر در این مناطق به کشت پیاز مشغول هستند و تولید پیاز امسال در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش حدود ۳۰ درصدی داشته است .
حصار تصریح کرد: در فصل کاشت و برداشت پیاز، به ازای هر هکتار برای ۶ نفر به صورت مستقیم و ۴۵ نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سالانه ۴۴۵ هزار تن محصول شامل گندم، جو، دانه‌های روغنی کلزا، چغندر قند، محصولات جالیزی، سبزیجات و گیاهان علوفه‌ای در این استان برداشت می‌شود.

این میزان محصول در ۱۶۵ هزار هکتار از مزارع مناطق سردسیری و گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد تولید و روانه بازارهای مصرف می‌شود.

سالانه ۹۱۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.

این استان ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha