۲۸۸ هزار تن محصولات جالیزی در کهگیلویه و بویراحمد تولید شد

گچساران- ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویر احمد گفت: امسال ۲۲۸ هزار و ۶۰۰ تن صیفی جات و محصولات جالیزی بهاره و تابستانه در مزارع این استان تولید و برداشت شد.

سید علی معتمدی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا این میزان محصولات برداشت شده را  شامل خیار، پیاز ، سیب زمینی ، گوجه، هندوانه و طالبی عنوان کرد و اظهار داشت : بیش از چهار هزار و ۱۵۰ هکتاراز مزارع مناطق مختلف استان در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ زیر کشت بهاره  و تابستانه رفت.

معتمدی پور اضافه کرد: بیش از یکهزار و ۵۰۰نفر بهره بردار بصورت مستقیم در کشت و کار صیفی جات و محصولات جالیزی  این استان اشتغال داشتند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویر احمد با بیان اینکه یکهزار و ۶۶۰هکتار از مزارع این استان امسال زیر کشت هندوانه رفت،  گفت: بیش از ۹۹ هزار و ۶۰۰ تن محصول هندوانه از این مزارع  برداشت شد.

معتمدی پور میزان متوسط برداشت هندوانه در هر هکتار را ۶۰ تن اعلام کرد و افزود: ۴۹ هزارو ۴۰۰ تن گوجه فرنگی ، ۱۲ هزار تن سیب زمینی، ۲۷ هزار تن پیاز و ۱۴ هزارو ۳۵۰ تن خربزه  در این استان امسال برداشت شد.

وی ابراز کرد: در مدت یاد شده  یکهزارو ۳۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی استان زیر کشت گوجه فرنگی رفت که متوسط برداشت در هر هکتار ۳۰ تن بوده است.

معتمدی پور سطح زیر کشت خیار در کشت بهاره و تابستانه را ۷۵۰ هکتار اعلام کرد و گفت: ۲۶ هزارو ۲۵۰ تن خیار امسال در این استان از سوی کشاورزان تولید شد.

وی بیان کرد: سطح زیر کشت پیاز در کشت بهاره و تابستانه امسال  ۶۰ هکتار، خربزه ۳۵۰ هکتار و سیب زمینی ۳۰ هکتار بوده است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویر احمد افزود: برای کشت پاییزه گندم بیش از ۹ هزار تن بذر  فرآوری شده در استان تهیه شده است.

۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است.

بهره برداران کهگیلویه و بویراحمد سالیانه ۹۷۲هزار تن محصول کشاورزی تولید می کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha