قویترین مرد بازی‌های پاراآسیایی و ملی‌پوش شطرنج با استقبال مردم وارد اهواز شدند

اهواز - ایرنا - مدال‌آوران خوزستانی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو در میان استقبال پرشور مردم وارد فرودگاه بین المللی شهید سپهبد قاسم سلیمانی اهواز شدند.

به گزارش ایرنا، مراسم استقبال از ورزشکاران خوزستانی مدال‌آور در بازی‌های پاراآسیایی روز سه‌شنبه با حضور مدیرکل ورزش و جوانان، روسای هیات‌های جانبازان، معلولان و نابینایان و کم‌بینایان استان و جمعی از ورزشکاران در فرودگاه بین‌المللی شهید قاسم سلیمانی برگزار شد.

ورزشکاران خوزستانی مورد استقبال پرشور مردم و خانواده های خود قرار گرفتند ضمن اینکه با اهدای دسته گل از این ورزشکاران و مربیان آنها قدردانی شد.

"احمد امین زاده " قویترین مرد بازی‌های پاراآسیایی هانگژو و دارنده مدال طلای این رقابت‌ها در رشته پاراوزنه برداری و "حمزه مصلح رشت آبادی" دارنده نشان نقره این بازی ها در رشته شطرنج بود که با استقبال مردم وارد اهواز شدند.

امین‌زاده در دسته فوق‌سنگین با مهار وزنه ۲۶۶ کیلوگرم با اختلاف به مقام قهرمانی دست یافت.

قویترین مرد بازی‌های پاراآسیایی و ملی‌پوش شطرنج با استقبال مردم وارد اهواز شدند

جواد حردانی رییس هیات جانبازان و معلولان خوزستان در این مراسم در گفت و گو با ایرنا گفت: موفقیت ورزشکاران خوزستانی در رشته‌های مختلف ورزشی مایه افتخار استان و کشور بوده و امیدواریم این روند ادامه‌دار باشد.

وی افزود: این گروه از ورزشکاران استان در سال‌های اخیر با همه معلولیت ها و محدودیت ها بدون هیچ چشم داشتی همواره برای تیم‌های ملی کشورمان به میدان رفته و افتخار آفرینی کرده‌اند.

حردانی موضوع اشتغال را یکی از دغدغه‌های ورزشکاران جانباز و معلول استان دانست و گفت: پیش از رفتن ورزشکاران به مسابقات پاراآسیایی از سوی اداره کل ورزش و جوانان مراسم تقدیری برگزار شد که این موضوع انگیزه ورزشکاران را بیشتر کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: مسئولان استان به موضوع ورزش بیشتر توجه کنند و حامی ورزشکاران باشند.

قویترین مرد بازی‌های پاراآسیایی و ملی‌پوش شطرنج با استقبال مردم وارد اهواز شدند

در ادامه وحید انصاری رییس هیات کم بینایان و نابینایان هم گفت: ورزشکاران استان نقش تعیین‌کننده‌ای در افتخار آفرینی تیم ملی کشورمان در بازی‌های پارالمپیک و پاراآسیایی داشتند و امید است که این روند در پاراالمپیک تکرار شود.

وی افزود: در این بازی ها ۲ ورزشکار نابینا و کم بینای استان موفق به کسب مدال نقره و برنز شدند که در مجموع عملکرد خوبی به شمار می‌رود.

انصاری گفت: خوزستان سرشار از استعدادهای نهفته در ورزش نابینایان و کم بینایان بوده که در صورت توجه بیشتر شکوفا خواهند شد.

به گزارش ایرنا، مسابقات پارا آسیایی هانگژو چین با حضور ورزشکاران متعدد در رشته های مختلف از یکم تا ششم آبان ماه برگزار شد و تیم ایران عنوان دوم مسابقات را کسب کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha