خَیرین چهارمحال و بختیاری امسال ۱۴ طرح حوزه سلامت را اجرایی کردند

شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل مجمع خیرین سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: خیرین سلامت در سالجاری ۱۴ طرح عمرانی به مساحت بیش از ۹ هزار مترمربع را در این استان به مرحله اجرا رساندند.

عباس قادری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تغییر کاربری زایشگاه خیری به خوابگاه دانشجویی در بروجن به مساحت یک‌هزار و ۷۰۰ مترمربع، احداث کلینیک فوق تخصصی درمان ناباروری در مرکز استان به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع و مشارکت در تکمیل کلینیک تخصصی بیمارستان شهدای لردگان با یک‌هزار و ۶۰۰ مترمربع از مهمترین طرح‌های در دست اجرا در حوزه سلامت استان به همت خیرین است.

وی ادامه داد: احداث ساختمان سی‌تی‌آنژیوگرافی شهرکرد با ۳۶۰ مترمربع، واگذاری یک باب ساختمان جهت پایگاه سلامت در شهر فارسان با زیربنای ۱۵۰ مترمربع، مشارکت در ساخت مراکز بهداشتی و درمانی، تکمیل پایگاه اورژانس و فوریت‌های پزشکی در ارمند خانمیرزا با ۲۲۰ مترمربع و نوسازی مرکز خدمات جامع سلامت دستگرد امامزاده با ۸۰۰ مترمربع از دیگر طرح‌های در دست اجرای مجمع خیرین سلامت استان به شمار می‌رود.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: احداث خانه پزشک مرکز خدمات جامع سلامت روستای "بردبر" با ۱۰۰ مترمربع زیربنا، مرکز خدمات جامع سلامت روستای رستم‌آباد اردل با ۷۵۰ مترمربع، احداث پایگاه اورژانس و فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ زنده یاد مرتضوی در بخش ارمند با ۲۳۰ مترمربع زیربنا و احداث پایگاه اورژانس و فوریت‌های پزشکی شماره ۲ فرخشهر از دیگر فعالیت‌های انجام شده به همت خیرین سلامت در سالجاری بوده است.

قادری احداث باغ سلامت سالمندان را از دیگر طرح‌های در دست اجرای مجمع خیرین سلامت عنوان کرد و گفت: به همین منظور طی موافق‌نامه‌ای با دانشگاه علوم پزشکی ۳۰ هکتار از اراضی پردیس دانشگاه واقع در رحمتیه برای ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و توانبخشی به سالمندان اختصاص داده شده است.

به گزارش ایرنا، مجمع خیرین سلامت چهارمحال و بختیاری دارای ۳۳۰ عضو است. این مجمع از سال ۸۸ فعالیت خود را در استان آغاز کرد و طی ۱۲ سال گذشته در توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی در استان نقش موثری ایفا کرده است.

با مشارکت این مجمع ۸۰ هزار مترمربع فضای فیزیکی به مراکز درمانی و بهداشتی استان اضافه شده است و ۱۰۰ هزار مترمربع زمین برای احداث فضاهای بهداشتی و درمانی از سوی مجمع به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اهداء شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha