روایت روزنامه تلگراف از هشدار آمریکا به اسرائیل نسبت به توقف کمک‌های نظامی

تهران- ایرنا- روزنامه دیلی تلگراف نوشت که در پی انتشار خبر تشکیل جوخه‌های داوطلبانه در سرزمین های اشغالی و تحویل اسلحه به غیرنظامیان اسرائیلی، آمریکا تهدید کرد در صورت ادامه این روند ارسال کمک‌های نظامی را به رژیم صهیونیستی متوقف می‌کند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، روزنامه دیلی تلگراف نوشت، آمریکا، رژیم صهیونیستی را تهدید کرده است که چنانچه تسلیحات ارسالی را به غیرنظامیان اسرائیلی دهد، تحویل آنها را متوقف خواهد کرد.

این روزنامه انگلیسی به نقل از هاآرتص چاپ اسرائیل اضافه کرد: این جدال دیپلماتیک پس از انتشار تصاویر مربوط به ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی اسرائیل آغاز شد که در آن وی در حال تحویل تسلیحات به غیرنظامیان رژیم صهیونیستی دیده می شود.

تهدید مقامات واشنگتن در حالی است که اسرائیل متعهد شده بود تسلیحات ارسالی آمریکایی را تنها به نیروهای پلیس و یا ارتش خود تحویل دهد.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این خصوص گفت: «رییس جمهور جو بایدن به تیم خود دستور داده تا اطمینان یابند که اسرائیل برای دفاع از خود، براساس قوانین بین المللی عمل می کند و ما نیز فعالانه در حال ارائه کمک های امنیتی بیشتر به آن هستیم».

براساس گزارش ها، از زمان آغاز حملات تلافی جویانه رژیم صهیونیستی علیه نیروهای مقاومت فلسطین، این رژیم صدها جوخه امنیتی داوطلبانه تشکیل داده و با توجه به ناآرامی های احتمالی در جوامع فلسطینی حاضر در سرزمین های اشغالی، آنها را مسلح کرده است.

دیلی تلگراف خاطر نشان کرده است که بن گویر نیز پیش از این پیش بینی کرده بود این جنگ می‌تواند تکرار تنش‌هایی باشد که پس از آخرین جنگ غزه در سال ۲۰۲۱ رخ داد و به نظر می رسد به همین دلیل دستور تسهیل مقررات صدور مجوز اسلحه به شهروندان را صادر کرده است.

شیمون لاوی معاون کمیسر بازنشسته پلیس رژیم صهیونیستی که بر ایجاد جوخه های امنیتی غیرنظامی و تسهیل تحویل اسلحه نظارت دارد، گفت: از تاریخ هفتم اکتبر (برابر با ۱۵ مهر ماه - آغاز عملیات طوفان الاقصی) نزدیک به ۶۰۰ گروه از این قبیل ایجاد شده است.

وی سپس افزود: یک هزار و ۲۰۰ جوخه دیگر تحت نظارت پلیس اسرائیل به زودی ایجاد می شوند.

گفته می‌شود جوخه های یادشده، امنیتی که مدنظر رژیم صهیونیستی است را در مناطق پیرامون سرزمین های اشغالی و شهرک های کرانه باختری که شاهد بیشترین درگیری میان شهرک نشینان یهودی و فلسطینی ها است را فراهم می کنند.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت غزه تاکنون بیش از هشت هزار فلسطینی کشته شده اند که ۷۰ درصد آنها کودک بوده اند.

آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (UNRWA) نیز روز جمعه گزارش داد که از زمان آغاز جنگ میان اسرائیل و حماس، سطح خشونت شهرک نشینان یهودی علیه فلسطینیان در کرانه باختری افزایش یافته و تاکنون ۶۰۷ نفر از جمله ۲۱۱ کودک ساکن این منطقه آواره شده اند.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا دیروز یکشنبه در مصاحبه ای با شبکه خبری سی‌ان‌ان از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خواست تا خشونت شهرک نشینان افراط گرای یهودی علیه مردم بی گناه ساکن کرانه باختری را مهار کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha