گسترش درگیری‌های غزه به رشد جهانی اقتصاد آسیب می‌زند

تهران – ایرنا - مدیرکل سازمان جهانی تجارت هشدار داد که سرایت جنگ جاری میان رژیم صهیونیستی و حماس به دیگر نقاط خاورمیانه، بر رشد جهانی اقتصاد تاثیر منفی خواهد گذاشت.

به گزارش ایرنا، انگازی اوکونجو-ایویلا (Ngozi Okonjo-Iweala) روز دوشنیه در مصاحبه با شبکه آمریکایی سی‌ان‌بی‌سی افزود: منطقه (خاورمیانه) منبع بخش زیادی از نفت و گاز جهان است که هنوز مصرف کننده فراوانی در سراسر دنیا دارند. در نتیجه (با گسترش جنگ) شاهد آسیب به رشد جهانی (اقتصاد) و تجارت جهانی خواهیم بود.

این اقتصاددان نیجریه ای - آمریکایی در حاشیه اجلاس گروه ۷ در اوزاکای ژاپن به این شبکه آمریکایی گفت: امیدواریم که جنگ به آن مرحله نکشد. ما برای صلح و کاهش تنش دعا می کنیم.

سازمان جهانی تجارت در جدیدترین پیش بینی خود از تجارت کالا در سال ۲۰۲۳، پیش بینی اولیه ۱.۷ درصدی را به ۰.۸ درصد کاهش داد. این نهاد اقتصادی با این حال پیش بینی رشد ۳.۳ درصدی تجارت کالا در سال ۲۰۲۴ را تغییر نداده است.

اوکونجو در توضیح علت محقق نشدن رشد پیش بینی شده تجارت گفت: بهبود اوضاع اقتصادی چین پس از همه گیری کرونا آنچنان که امید داشتیم قدرتمند نبود. چین با بحران املاک روبرو است و رشد اتحادیه اروپا نیز کمتر از انتظارات بوده است.

وی با مناسب خواندن وضعیت اقتصادی آمریکا، نسبت به تداوم تورم و افزایش نرخ بهره در این کشور هشدار داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha