۳۷ نقطه حادثه خیز استان مرکزی به تصویب کمیسیون ایمنی راه‌های کشور رسید

اراک - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۳۷ نقطه حادثه خیزجاده‌های این استان امسال به تصویب کمیسیون ایمنی راه‌های کشور رسید و ایمن سازی این نقاط به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ابلاغ شد.

«مهرداد جهانی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: نقاط حادثه خیز جاده‌های استان مرکزی سال گذشته با مشارکت پلیس راه این استان جمع آوری و به کمیسیون ایمنی راه‌های کشور ارایه شد.

وی ادامه داد: ایمن سازی این نقاط حادثه خیز تیرماه امسال به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ابلاغ و در مدت سه ماه گذشته هشت نقطه از مجموع این نقاط ایمن سازی شده‌است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود تاپایان امسال ۱۵ نقطه از مجموع این نقاط حادثه خیز در جاده‌های استان ایمن سازی شوند.

جهانی گفت: ۳۰۰ میلیارد ریال منابع مالی برای ایمن سازی ۱۵ نقطه از نقاط حادثه خیز استان مرکزی به این اداره کل ابلاغ شد که تاکنون ۶۰ میلیارد ریال این اعتبارات به استان تخصیص داده شده‌ است.

وی ادامه داد: ۳۰ نقطه از مجموع ۳۷ نقطه حادثه خیز جاده‌های استان مرکزی که امسال به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ابلاغ شد در جاده اراک - سلفچگان قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تقاطع اراک- سلفچگان ورودی آشتیان(راهجرد) از جمله نقاط پرحادثه جاده‌های استان عنوان کرد و افزود: تقاطع غیر همسطح راهجرد در راستای رفع این نقطه حادثه خیز از سه سال گذشته آغاز شده و پیشرفت فیزیکی این طرح از پنج درصد در مدت یکسال گذشته به ۵۵ درصد رسیده‌ است.

جهانی گفت: تمامی ابنه‌های فنی این تقاطع شامل یک پل بزرگ و هشت پل کوچک برای هدایت آب‌های سطحی انجام شده و زیرسازی و اجرا رمپ و لوپ‌ها و زیرسازی و آسفالت راه دسترسی این تقاطع به طول پنج کیلومتر در حال انجام است.

وی ایمن سازی دوربرگردان زرین خوشه و دوربرگردان خیرآباد را از جمله نقاط حادثه خیز جاده اراک - سلفچگان عنوان کرد و افزود: با ایجاد دوربرگردان جدید مقابل پلیس راه اراک - قم دوربرگردان منظریه که از جمله نقاط حادثه خیز این جاده به شمار می رود مسدود می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی یادآور شد: ۳۲ نقطه حادثه خیز در سال‌های گذشته در جاده‌های این استان وجود داشت که ۳۰ نقطه از مجموع این نقاط ایمن سازی شده و ایمن سازی ۲ نقطه حادثه خیز شامل دوراهی خنداب و ورودی خانه میران جاده اراک - توره در حال انجام است.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه های روستایی تشکیل داده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha