نیویورک تایمز ادعای رژیم اسرائیل در مورد انفجار بیمارستان غزه را رد کرد

تهران- ایرنا- روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز امروز (چهارشنبه) در گزارشی تحقیقی، ادعاهای رژیم صهیونیستی در خصوص اینکه یک موشک جهاد اسلامی فلسطین به بیمارستان المعمدانی غزه اصابت کرده را رد کرد.

به گزارش ایرنا، این روزنامه در گزارش خود اذعان کرد موشکی که اسرائیل ادعا می‌کند به بیمارستان المعمدانی غزه اصابت کرده در آسمان منفجر شده و نمی‌تواند عامل کشتار این بیمارستان باشد.

این روزنامه آمریکایی با رد ادعاهایی که رژیم صهیونیستی با استناد به پخش زنده شبکه الجزیره مطرح کرده، نوشت: یک تحلیل بصری دقیق توسط نیویورک تایمز به این نتیجه رسید تصویری که از دوربین تلویزیون الجزیره در شب ۱۷ اکتبر پخش می‌شد، چیز دیگری را نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، موشکی که در ویدئو دیده می‌شود به احتمال فراوان عامل انفجار در بیمارستان نیست. در واقع این موشک حدود ۲ مایل (۳.۲ کیلومتر) دورتر منفجر شد و یک جنبه نامربوط از درگیری است که آن شب بر فراز مرز غزه رخ داد.

این روزنامه همچنین در مورد یکی از شایع‌ترین شواهدی که مقام‌های رژیم صهیونیستی از آن برای طرح ادعای خود استفاده کردند، ابراز تردید کرد و نوشت: ویدئوهای تحلیل شده توسط نیویورک تایمز نشان می دهد که در آن لحظه شلیک راکت‌ها از جنوب غربی بیمارستان، بمباران اسرائیل در حال انجام بود و ۲ انفجار در نزدیکی بیمارستان در عرض ۲ دقیقه دیده می شود.

سرگرد نیر دینار سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در گفت وگو با نیویورک تایمز مدعی شد که نیروهای نظامی «در محدوده‌ای که بیمارستان را به خطر می‌اندازد» حمله را انجام ندادند. وی از گفتن اینکه نزدیک‌ترین حمله چقدر با بیمارستان فاصله داشت، خودداری کرد. 

تصاویر ویدئویی الجزیره سه بار توسط ارتش رژیم صهیونیستی در شبکه اجتماعی ایکس همرسانی شده است. در این پست‌ها، ارتش رژیم صهیونیستی یک شیء هوایی متحرک را «موشکی به سمت اسرائیل» توصیف می‌کند که تقریباً همزمان با انفجار بیمارستان المعمدانی شلیک و منفجر شد.

درحالیکه استناد رژیم صهیونیستی به تصاویر پخش زنده تلویزیونی الجزیره است، خود این شبکه قطری نیز در یک گزارش تحقیقی و با بررسی زوایای مختلف قضیه ادعای تل آویو در مورد انفجار بیمارستان غزه را رد کرده است.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کردند و ضربات سنگینی به پیکر رژیم اشغالگر صهیونیستی وارد نمودند.

ارتش رژیم صهیونیستی که توان مقابله با رزمندگان مقاومت را ندارد از همان ابتدای عملیات در جنایتی آشکار اقدام به بمباران بی وقفه مناطق مسکونی، بیمارستان ها و مراکز دینی و مدارس غزه کرده است. بر اساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین آخرین طی ۱۹ روز جنایت این رژیم در غزه، نزدیک به ۶ هزار نفر شهید و ۱۶ هزار نفر هم مجروج شده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha