پایان خوش پاراجودو در هانگژو؛ نوری طلا گرفت

هانگژو- ایرنا- وحید نوری آخرین مدال‌آور کاروان پاراجودو ایران در بخش انفرادی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو لقب گرفت و صاحب مدال طلا شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به هانگژو، فینال وزن به‌اضافه ۹۰ کیلوگرم کلاس J۲ به عنوان آخرین رقابت انفرادی رشته پاراجودو در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو ، امروز (چهارشنبه) در سالن ژیائوشان لینپو با حضور وحید نوری ملی‌پوش کشورمان برگزار و نماینده ایران موفق شد به مدال طلای این دوره از بازی‌ها برسد.

نوری که طلای بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا، مسابقات قهرمانی جهان و پارالمپیک توکیو را در کارنامه دارد، در فینال مقابل «علاودین جوراکولوف» از ازبکستان، دارنده مدال برنز جهان رفت و این حریف را شکست داد و یکی از طلایی‌های کاروان ایران لقب گرفت.

پیش از نوری، سیدمیثم بنی‌طبا نیز به مدال طلای جودو نابینایان رسیده بود.

نوری: قول می‌دهم عملکرد درخشان‌تری در پارالمپیک داشت باشم

وحید نوری پس از کسب مدال طلا در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو گفت: فینال، مسابقه سختی بود. با این حریف ازبک که صاحب سبک است مسابقه نداده بودم. در مسابقات جهانی برنز گرفته بود و من طلا گرفتم ولی چون با هم مسابقه نداده بودیم، کار سختی بود. با کمک مربیان مسابقه را کنترل کردم و توانستم به مدال طلای با ارزشی دست پیدا کنم. 

وی در مورد اینکه انتظارات برای مسابقات پاراالمپیک پاریس بالا می‌رود، گفت: امسال در فشار بودیم، چون بین مسابقات جهانی و این بازی‌ها ۲ماه فاصله بود. مربیان نتوانستند در این فاصله کار را جمع کنند و فشار زیاد بود. همین‌که توانستند تیم را برای حضور در هانگژو آماده کنند و ما حفظ آبرو کنیم، برایمان خیلی با ارزش بود. قول می‌دهم در پاریس عملکرد درخشان‌تری داشته باشیم و حتما مدال طلا را بگیریم.

مظلومی: همه ملی‌پوشان جودو در اعزام کیفی به پاراآسیایی مدال گرفتند

محمدرضا مظلومی پی از کسب دو مدال طلا و برنز توسط پاراجودو در روز پایانی مسابقات این رشته در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو گفت: ما ۶ نفر را در جودو داشتیم که ۲ طلا، یک نقره و سه برنز کسب شد. خوشبختانه با توجه با اعزام کیفی نفرات، همه ملی‌پوشان مدال گرفتند.

وی ادامه داد: رباط صلیبی موسی غلامی پاره شد و او نقره گرفت. قول می‌دهیم اگر عمل جراحی کند و به موقع نیز به شرایط خوبش برسد، در پارالمپیک پاریس طلا بگیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha