انتقاد شدید رئیس‌جمهوری کلمبیا از رژیم کودک‌کُش اسرائیل

تهران- ایرنا- رئیس‌جمهوری کلمبیا بار دیگر در واکنش به جدیدترین آمارهای قربانیان و شهدای بمباران رژیم صهیونیستی علیه جمعیت غیرنظامی نوار غزه گفت، ملت خدا رژیمی نیست که کودکان را بمباران می‌کند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، گوستاوو پترو رئیس‌جمهوری کلمبیا که به دنبال آغاز «طوفان الاقصی» در تاریخ هفتم اکتبر (۱۵ مهر)، تحولات فلسطین را به دقت دنبال کرده و واکنش‌های اعتراضی متعددی علیه رژیم صهیونیستی داشته، در حالی که در حال حاضر در یک سفر رسمی در چین به سر می‌برد، بار دیگر به تحولات غزه واکنش نشان داد.

وی با انتشار پیامی در صفحه کاربری خود در ایکس (توییتر سابق) در واکنشی طعنه‌آمیز به ادعای رژیم صهیونیستی در معرفی بنی اسرائیل به عنوان قوم برگزیده خدا اعلام کرد: ملت خداوند، رژیمی نیست که کودکان را بمباران می‌کند. قوم خدا، کودکان هستند. خداوند برای کشتن کودکان فرمان نمی‌دهد.

پترو در روزهای اخیر پیام‌های متعددی با هدف محکوم کردن اقدامات رژیم اسرائیل با حمایت آمریکا و شرکای آن علیه نوار غزه منتشر کرد و حتی از احتمال قطع روابط با اسرائیل خبر داد.

سفارت اسرائیل در بوگوتا، دولت پترو را به یهودستیزی متهم کرد و او در پاسخ، اعتراض خود نسبت به نسل‌کشی در غزه را ابراز کرد.

رئیس‌جمهوری کلمبیا به تازگی با انتقاد از «عادت» رژیم صهیونیستی به بمباران کودکان اعلام کرد: مردم فلسطین یکی از بدترین بی‌عدالتی‌ها در جهان معاصر را تجربه می‌کنند و اسرائیل باید سیاست اشغال خود را کنار بگذارد.

وی با انتشار تصویری از کودکان شهید فلسطینی نوشت: این عکس‌ها مربوط به کودکان فلسطینی است که توسط اشغال غیرقانونی سرزمینشان به قتل رسیده‌اند. تنها راه خوابیدن کودکان اسرائیلی در شرایط آرامش این است که کودکان فلسطینی در آرامش بخوابند. جنگ هرگز این امر را محقق نخواهد کرد.

عملیات طوفان الاقصی در حالی وارد نوزدهمین روز خود شده است که صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) به شدت درباره اوضاع خطرناک کودکان در غزه هشدار داد و شمار کودکان شهید در آن را بیش از دو هزار و ۳۶۰ نفر اعلام کرد.

یونیسف در بیانیه‌ای اعلام کرد: کودکان در غزه با کمبود شدید آب، غذا و دارو دست و پنجه نرم می‌کنند و در معرض تحولات دردناک، حملات گسترده، آوارگی و تحولات شوکه کننده و دردناک ویرانی گسترده قرار دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha