۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۲۱
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85269194
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آبرسانی به بیش از ۲ هزار واحد نهضت ملی مسکن در زنجان انجام شد

زنجان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: بیش از ۲ هزار واحد در طرح نهضت ملی مسکن واقع در کوی زنجان و بخشی از شهرک‌های شمال شرقی این شهر از نعمت آب سالم برخوردار شدند.

علیرضا جزء قاسمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای این اقدام،‌ خط برگشت مخزن چهار شرقی زنجان برای آبرسانی به بخشی از مسکن های طرح نهضت ملی در شرق زنجان اجرا شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی اظهار داشت:‌ این خط انتقال به طول هشت کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال در مدار بهره برداری قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان تصریح کرد: مخزن پنج شرقی زنجان نیز برای تاب‌آوری بیشتر و تامین آب آشامیدنی بخش شرق و شمال شرقی شهر زنجان با ظرفیت ۱۵ هزار مترمکعب به همراه هشت کیلومتر خط انتقال و یک باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۲۵۰ لیتر بر ثانیه با اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال در دست اجراست.

وی خاطرنشان کرد: احداث مخزن ۱۵ هزار مترمکعبی زنجان در حال حاضر ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش می شود این طرح در سریعترین زمان ممکن به بهره برداری برسد.

جزء قاسمی گفت: این طرح جزئی از طرح ملی آبرسانی زنجان است که با تکمیل آن، گامی دیگر به سمت توسعه یافتگی تاسیسات ذخیره و توزیع آب آشامیدنی در زنجان برداشته می شود.

این مسئول ادامه داد: در ارائه خدمات جمع آوری فاضلاب به واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی نیز تاکنون انشعاب فاضلاب یک هزار و ۱۴۴ واحد مسکونی نصب شده است.

وی عمده شهرک های مسکونی احداث شده در قالب این طرح در شهر زنجان را شهرک های کوی زنگان و کوی زیتون معرفی کرد که بیش از ۱۳ هزار واحد مسکونی را شامل می شود.

سهم استان زنجان از طرح نهضت ملی مسکن ۶۸ هزار واحد مسکونی است.

برش استانی در نهضت ملی مسکن در بخش حمایتی ۲۷ هزار واحد، خود مالکی ۱۲ هزار واحد، در بافت فرسوده ۹ هزار واحد و در بخش روستایی نیز ۲۰ هزار واحد مسکونی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha