۱۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۹
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85255078
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار زنجان: آب از چالش‌های عمده استان زنجان است

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان با بیان اینکه آب یکی از چالش های عمده استان است، گفت: امیدواریم پروژه های در دست اجرا همچنین پروژه‌های در دست پیگیری بخشی از مشکلات آب را در مناطق مختلف استان رفع کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن افشارچی روز چهارشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی انتقال آب سد تالوار به شهرستان خدابنده افزود: برای حل چالش‌های حوزه آب در استان چند کار به طور همزمان در دست انجام است که مهمترین آنها به پایان رساندن پروژه های نیمه کاره سد سازی و طرح های انتقال آب است.
وی اجرای پروژه های جدید را از دیگر اقدمات برای حل چالش های حوزه آب در استان برشمرد و ادامه داد: البته به احداث سدهای بزرگ فکر نمی کنیم، ولی احداث سدهای کوچک مقیاس را در دست پیگیری داریم.
افشارچی گفت: پروژه های استحصال آب نیز که نیاز به هزینه های زیادی هم ندارد در استان جزو اولویت ها است.
وی ادامه داد: برای تصفیه فاضلاب هم در استان سرمایه گذاری کردیم و هدایت آن به سمت شهرک های صنعتی برای مصرف صنایع از برنامه های ما در این حوزه است.
به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان پروژه انتقال آب سد تالوار به شهرستان خدابنده به طول ۱۶۱ کیلومتر است و هدف از اجرای آن تامین آب شرب شهرهای گرماب، زرین رود، کرسف، سهرورد، ۵۰ درصد نیاز شهر قیدار و ۱۳۴ روستای مسیر است.
اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح ۲۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده است و خط انتقال هست مخزن تعبیه شده است.
سد تالوار در مجاورت مرز استان‌های کردستان و زنجان و همدان واقع شده‌ است. هدف از اجرای این طرح تأمین آب آشامیدنی در این استان ها، افزایش سطوح زیر کشت و تولید کشاورزی، توسعه صنایع وابسته به کشاورزی، اشتغال‌زایی و پیشگیری از مهاجرت بی‌رویه روستائیان، افزایش متوسط درآمد کشاورزان، ایجاد شرایط توسعه و رشد بخش‌های مختلف اقتصادی و جلوگیری از سیل و مهار طغیان رودخانه تالوار است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha