۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۴۳
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 85269076
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرکز پست قرنطینه گیاهی فرودگاه  بین المللی پیام راه اندازی شد

کرج - ایرنا - مرکز پست قرنطینه گیاهی جهاد کشاورزی استان البرز روز سه شنبه در منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه بین المللی پیام راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در آیین بهره برداری از مرکز پست قرنطینه گیاهی فرودگاه پیام گفت: مرکز پست قرنطینه محصولات کشاورزی یکی از ظرفیت های جدید اقتصادی است که حسب تاکید استاندار البرز برای تسهیل در صادرات محصولات کشاورزی و خدمات دهی به صادرکنندگان راه اندازی شد.

«عبدالرضا بازدار» افزود: در پست قرنطینه گیاهی کارشناسان بخش حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی به صورت شبانه روزی و حتی ایام تعطیل مستقر هستند تا به صادرکنندگان خدمات رسانی کنند.

وی اظهار کرد: خوشبختانه استان البرز ظرفیت صادراتی بسیار خوبی در حوزه کشاورزی دارد به طوریکه سال گذشته از مبدا گمرک استان حدود ۴۳ هزار تن صادرات ارقام مختلف زراعی، باغی، دامی، آبزیان و گلخانه ای به خارج از کشور داشتیم.

افزایش ۷۰ درصدی صادرات محصولات کشاورزی البرز

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: حدود ۴۳ هزار تن محصولات کشاورزی طی هفت ماه گذشته از استان البرز صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۰ درصد افزایش صادرات داشتیم.

وی در خصوص فعالیت پست قرنطینه گیاهی اظهار کرد: هر کشور مقصد صادراتی برای محصولات وارداتی ویژگی ها و شاخصه هایی به لحاظ سلامت ، بیماری ها و آفاتی گیاهی تعریف کرده که کارشناسان مستقر در این پست این شاخصه ها را بررسی و مورد آزمایش ماکروسکوپی و میکروسکوپی قرار می دهند و تاییدیه نهایی برای صادرات باید از طریق این کارشناسان ارایه شود.

پنجره واحد تجارت فرامرزی جهاد کشاورزی راه اندازی شد

مدیرکل گمرکات استان البرز نیز در این آیین گفت: ورود و صادرات کالاهای مختلف کشور نیازمند دریافت مجوزهای خاص خود است که صادرات محصولات کشاورزی نیازمند دریافت مجوزهای جهاد کشاورزی است.

«رضا خورشیدی زاده» افزود: فعالیت پست قرنطینه گیاهی جهاد کشاورزی در منطقه ویژه اقتصادی پیام برای شتاب بخشی به صادرات البرز تاثیر گذار است.

وی به تاکید استاندار البرز برای صادرات محصولات مختلف اشاره کرد و اظهار کرد: با تسهیل فرایند صادرات محصولات کشاورزی استان و گشایش پنجره واحد تجارت فرامرزی جهاد کشاورزی اقدام موثری برای توسعه صادرات البرز به عمل آمده است.

خورشیدی زاده گفت: در محصولات صادراتی رویه ارزیابی در محل را داریم که وقتی صادر کننده تقاضای صادرات به گمرک می دهد گمرگ با اعزام نیروی ارزیاب به کارخانه یا انبار کالا بررسی لازم را به عمل می آورد و سپس کامیون حمل کالا پملب و به خروج از کشور اعزام می شود.

استان البرز حدود ۶۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی وزارعی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha