قزوین در حوزه راه اندازی نیروگاه های تجدید پذیر پیشگام است

قزوین - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه مناطق استانداری قزوین گفت: قزوین در اجرای ماده ۱۶ قانون جهش تولید از بابت احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر و تولید برق پاک برای صنایع پیشگام است.

به گزارش ایرنا، علی رحمانی روز سه شنبه در جلسه بررسی وضعیت احداث شهرک انرژی افزود: هر یک از تشکل‌ها و انجمن‌های صنعتی به نمایندگی از واحد تولیدی مشمول، در قالب تفاهم‎‌نامه‌های چندجانبه با شرکت شهرک‌های صنعتی استان باید نسبت به احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر در شهرک صنعتی انرژی خورشیدی مستقر در استان اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه انتظار داریم در جهت تسریع در صدور مجوزهای قانونی برای ایجاد نیروگاه خورشیدی همکاری های لازم صورت بگیرد، اظهار کرد: پیگیری لازم از بابت امکان واردات تجهیزات مربوط به نیروگاه‌ها از سوی واحدهای تولیدی صادرکننده در قبال صادرات خود، اقدام لازم ضروری خواهد بود.

این مسوول تاکید کرد: جهت گیری ما باید به سمتی باشد که با تولید انرژی از منابع تجدید پذیر بتوانیم به خصوص در ایام پیک مصرف از خاموشی در همه حوزه ها، به خصوص صنعت بکاهیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین تاکید کرد: استان قزوین در زمینه حمایت از سرمایه گذاران انرژی های تجدیدپذیر پیشگام بوده و گام های خوبی را نیز در این زمینه تاکنون برداشته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha