۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۳۳
کد خبر: 85267694
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیین ۱۳ آبان با رویکرد همدردی با مردم فلسطین برگزار شود

اراک- ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مرکزی گفت: امسال آیین یوم‌الله سیزده آبان باید خاص و همه جانبه و با رویکرد همدردی با مردم ستمدیده فلسطین برگزار شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «سیدمجتبی آل‌یاسین» روز دوشنبه در نشست هماهنگی برگزاری آیین۱۳ آبان استان مرکزی در محل استانداری این استان، افزود: این آیین فرصتی است تا انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان تبیین شود.

وی بیان کرد: در آیین روز ۱۳ آبان، دانش‌آموزان محوریت هستند اما همه اقشار در این مراسم شرکت می‌کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مرکزی گفت: ۱۳ آبان در تقویم جمهوری اسلامی به عنوان روز ملی استکبار ستیزی مورد توجه قرار دارد و در سال جاری این مناسبت باید به نحو مطلوب و براساس مبارزه با استکبار برگزار شود.

آل‌یاسین با اشاره به تاکید استاندار مرکزی مبنی بر حضور مدیران در بین آحاد مردم، افزود: آیین ۱۳ آبان فرصت طلایی برای اجرای این تاکید است تا با متولیان برگزاری مراسم ۱۳ آبان با برنامه‌ریزی و تدابیر لازم مظلومیت مردم غزه را برای نسل جوان تبیین کنند.

وی بیان کرد: در صورت تجمع در مصلی یا راهپیمایی، تدابیر لازم برای این مناسبت انقلابی ارزشمند اندیشیده شود و با فراهم کردن غرفه در این مراسم، ظرفیت صنایع استان در کنار سایر ظرفیت‌ها برای دانش‌آموزان بیشتر معرفی شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مرکزی گفت: برگزاری آیین استکبار ستیزی ۱۳ آبان از ابتدا تا انتها به جوانان سپرده شود، زیرا سال گذشته با واگذاری این مسئولیت به نسل جوان تجربه خوبی کسب شد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز گفت: این شورا استکبار ستیزی را محوری‌ترین پیام انقلاب اسلامی می‌داند و هرساله برای برگزاری این مناسبت ملی می‌کوشد.

حجت‌الاسلام «هادی خلیلی» افزود: آیین ۱۳ آبان امسال همزمان با کشتار ملت مظلوم غزه است و سال گذشته همزمان با اغتشاشات بود که حضور ۵۰ هزار نفر در راهپیمایی این روز اراک در تاریخ این شهر ثبت شد.

وی بیان کرد: استکبار ستیزی منحصر به دانش‌آموزان نیست و مردم ولایتمدار استان مرکزی در این آیین هموار مشارکت دارند.

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مرکزی نیز گفت: یوم‌الله ۱۳ آبان روز دانش‌آموز است اما فرصتی است تا برخی موارد که مورد پرسش نسل جوان است با حضور افراد فرهیخته آگاه‌سازی شود و در این مهم نقش دانشگاه‌ها مورد توجه است.

«محمدامین باقری» افزود: در این روز گفت و گوی دانشجویی با دعوت از اساتید برجسته برای جهاد تبیین فراهم شود و دانشگاه‌های استان میزبان ویژه برنامه‌ها باشند.

وی بیان کرد: مناسبت‌ترین مکان برای برگزاری یوم الله ۱۳ آبان مصلی است تا با تجمع دانش‌آموزان این مراسم با مشارکت گسترده سایر اقشار نیز برگزار شود.

۲۲۷ هزار دانش آموز در۲ هزار و ۲۶۹ مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.

۱۳ آبان ماه، روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی به دلیل سه اتفاق در اذهان دانش آموزان و عموم مردم ماندگار شده است. در واقع روزی که دلاوری و از جان‌گذشتگی نوجوانان و جوانان تا نسل‌ها بعد هم فراموش نشدنی است.

عده‌ای از دانش‌آموزان مبارز و بیدار در آبان ۱۳۵۷ علیه رژیم پهلوی برخاستند و جان خود را راه کشور تقدیم کردند هرچند که تلخی واقعه کشتار جمعی دانش‌آموزان تهرانی پس از سال‌ها هنوز هم حس می‌شود اما نقش تاثیرگذار و مقاومت این عزیزان در پیروزی انقلاب اسلامی گرامی و مبارک است.

۱۳ آبان همچنین سالروز تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳ و تسخیر سفارت آمریکا (لانه جاسوسی) در سال ۱۳۵۸ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha