۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۳۹
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85266937
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رسانه‌های غرب، جنگ افزار دیگر رژیم صهیونیستی برای ادامه کشتار در غزه

تهران- ایرنا- رژیم صهیونیستی درحالی با جنگ‌افزارهای پیشرفته همچنان به کشتار مردم غزه ادامه می‌دهد که در این راستا جنگ افزار دیگری را هم به نام "رسانه‌های غربی" در اختیار گرفته تا جنایت‌های خود را به حاشیه ببرد.

به گزارش ایرنا، از زمان شروع عملیات طوفان الاقصی توسط نیروهای حماس که در تاریخ ۷۵ ساله اشغال فلسطین بی‌سابقه بود، کشورهای غربی به ویژه آمریکا هیچ حمایتی را از رژیم اشغالگر دریغ نکرده و سران آنها حتی برای اعلام همبستگی با صهیونیست‌ها به سرزمین‌های اشغالی سفر هم کردند.

از آن زمان علاوه بر درگیری نظامی بین رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت فلسطین که در آن غرب طرف تل آویو را گرفت، یک جنگ در حوزه روایت‌ها نیز به پا شد و نیروهای رسانه‌ای غرب به کمک اسرائیل آمدند.

رسانه‌های خبری صهیونیستی و آمریکایی برای اینکه حواس‌ها را از تجاوزات و جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه پرت کنند، سیاستی را در پیش گرفتند تا عملیات بسیار موفق حماس علیه اسرائیل را با حاشیه‌هایی همراه کنند. البته برخی دیگر هم قصد داشتند این عملیات بی‌سابقه را از زوایای دیگر با جریان سازی های رسانه‌ای هولناک جلوه دهند.

رسانه ها برای پوشش خبری آنچه عملیات حماس بر جای گذاشته بود، در ۱۸ مهر ماه به روستای "کفار عزه" در جنوب سرزمین‌های اشغالی دعوت شدند. در آنجا بود که خبرنگار شبکه صهیونیستی آی‌۲۴ دروغ بزرگی را در مورد سربریدن ۴۰ کودک توسط حماس مطرح کرد. این دروغ بزرگ خوراک رسانه‌ای خوبی برای رژیم صهیونیستی و غرب بود که از آن برای ضربه زدن به مقاومت فلسطین بهره برداری کند.

رسانه، جنگ افزار دیگر رژیم صهیونیستی برای ادامه کشتار در غزه

این دروغ بزرگ حتی از زبان جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز مطرح شد اما به سرعت از سوی کاخ سفید رد شد. طولی نکشید که خود ارتش رژیم صهیونیستی نیز این قضیه را که فقط از زبان خبرنگار شبکه صهیونیستی بیرون آمده بود، تکذیب کرد. همین برای تل‌آویو کافی بود این دروغ را بمنظور تخریب وجهه حماس و مساوی کردن این جنبش آزادیخواه با داعش ادامه دهد.

این مساله همچنین منجر به این شد تا یک فشار عمده بر روی برخی از رسانه‌های غربی ایجاد شود بدین منظور که در فرهنگ رسانه‌ای خود حماس را «تروریست» بخوانند.

در این میان حتی آنهایی که می‌خواستند رسالت خود را انجام دهند و حقیقت را بازتاب دهند با رفتارهای تندی مواجه شده و حتی یک نفر از رسانه ای که در آن کار می کرد اخراج شد.

روزنامه گاردین، "استیو بل" کاریکاتوریست کار کشته خود را به دلیل کشیدن کاریکاتوری از بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از کار اخراج کرد. بل گفت که از دفتر روزنامه با او تماس گرفته شده و گفته‌اند که تصویر نتانیاهو یادآور عبارت «یک پوند گوشت» از شخصیت «شایلاک» (یکی از بدنام‌ترین شخصیت‌های یهودی در ادبیات انگلیسی به دلیل رباخواری و طمع بیش از حد) است.

بل در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی گفت که این تفسیر گاردین با عقل جور در نمی‌آید زیرا کاریکاتور او نتانیاهو را در حال انجام یک عمل جراحی روی خودش نشان می‌دهد که تبعات فاجعه‌بار آن هنوز مشخص نیست.

انحراف جریان رسانه‌ای از جنایت‌های هولناک رژیم صهیونیستی

یکی از پر کارترین رسانه‌های غربی در پوشش لحظه به لحظه اخبار در جنگ غزه، شبکه خبری سی‌ان‌ان بود که با هدایت سکان خبرها سعی در به انحراف کشاندن اذهان از جنایت‌های وحشتناک اسرائیل در نوار غزه داشت.

بی‌توجهی این شبکه آمریکایی از اقدامات تل آویو در غزه به جایی رسید که انتشار یک ویدئو از اعتراض یک زن به عملکرد سی‌ان‌ان به شدت مورد توجه قرار گرفت. این زن مصری در واکنش به دروغ پراکنی رسانه‌های آمریکایی و غربی درباره وقایع غزه با "کلاریسا وارد" خبرنگار سی‌ان‌ان وارد مجادله شد و بر سر او فریاد زد: "تو فقط عروسک دولت خودت هستی. مشکل ما این است که روایت، سازمان ملل و رسانه متعلق به شما است. صدای ما کجاست؟"

اما انحراف اذهان از ماجرای غزه یک سندروم حاد در میان رسانه‌های آمریکایی است و تاکتیک‌های آنها متفاوت است. سی‌ان‌ان با رجوع به روایت‌های صهیونیستی و غفلت از حقایق تلخ در غزه، جنایت‌ها را به انحراف می‌کشاند و سایر رسانه‌ها نیز به نحو دیگر.

گزارش شبکه خبری فاکس نیوز در مورد آسیب روحی عملیات حماس و پرتاب موشک‌های آنان به سمت سرزمین‌های اشغالی، بر روی حیوانات نمونه دیگری از نادیده گرفتن جان باختن هزاران تن از فلسطینی‌های بی‌گناه در نوار غزه است.

رسانه، جنگ افزار دیگر رژیم صهیونیستی برای ادامه کشتار در غزه

فاکس نیوز روز ۱۴ اکتبر (۲۲ مهر) گزارش تصویری را از جنوب سرزمین‌های اشغالی تحت عنوان «حیوانات خانگی بعد از حمله حماس بدون خانواده ماندند» منتشر کرد درحالیکه چندین کیلومتر آن طرف‌تر حملات هوایی اسرائیل باعث شده تا نزدیک هزار کودک شهید شوند و چندین هزار کودک دیگر از این به بعد زندگی خود را بدون خانواده سپری کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی که توان مقابله با رزمندگان مقاومت را ندارد از همان ابتدای عملیات در جنایتی آشکار به بمباران بی وقفه مناطق مسکونی، بیمارستان ها و مراکز دینی و مدارس غزه پرداخت که بر اثر آن تا این ساعت ۴ هزار و ۷۴۱ فلسطینی شهید و ۱۴ هزار و ۲۴۵ نفر دیگر نیز زخمی شدند. میان شهدای فلسطینی یک هزار و ۸۷۳ کودک، یک هزار و ۲۳ زن و ۱۸۷ فرد سالخورده وجود دارد.

در این میان رسانه‌های حامی رژیم صهیونیستی نشان دادند که در تلاش هستند تا با روایت‌های بی‌اهمیت از ابعاد دیگر جنگ، این حجم از کشتار تل آویو را به حاشیه ببرند در صورتیکه حقیقت همچنان روشن است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha