قتل به خاطر طلب/قاتل دستگیر شد

۲۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۰۶
کد خبر: 85263942
قتل به خاطر طلب/قاتل دستگیر شد

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس آگاهی پایتخت از بازداشت عامل جنایت ارتکاب قتل در شهرک صنعتی شهر ری با تلاش چند ماهه کارآگاهان پلیس خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار کارآگاه علی ولی‌پور گودرزی روز پنجشنبه اظهار کرد: ۲۲ اسفند سال گذشته کشف جسد پسر جوانی در یکی از شهرک‌های صنعتی شهر ری از سوی رهگذران به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش داده شد؛ با اعلام این خبر تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل حادثه شده و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

وی ادامه داد: تیم جنایی در محل حادثه با جسد پسر جوانی مواجه شدند که از ناحیه ران پا هدف ضربه چاقو قرار گرفته و به قتل رسیده بود؛ بررسی‌های اولیه نشان می‌داد مقتول کارگر یکی از کارگاه‌های اطراف بوده و ساعتی قبل از این جنایت هولناک با دوست خود به نام حامد، قرار ملاقات داشته است.

این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد: این سرنخ کافی بود تا اقدامات اطلاعاتی کلید زده شود و در نخستین گام مشخص شد، مقتول با حامد اختلافات مالی گسترده‌ای داشت؛ قاتل پس از ارتکاب جنایت به محل نامشخصی واقع در شمال کشور رفته و مخفی شده است.

وی افزود: تحقیقات در رابطه با این پرونده ادامه داشت تا اینکه مهر ماه امسال کارآگاهان دایره ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ با تحقیقات شبانه‌روزی پی بردند، قاتل به اطراف تهران بازگشته و در خانه نیمه‌کاره‌ای زندگی می‌کند؛ این سرنخ مهم باعث شد تا متهم در یک قدمی بازداشت قرار بگیرد.

سردار ولی‌پور گودرزی با اشاره به اینکه کارآگاهان در گام بعدی بی‌درنگ راهی محل موردنظر در سه‌راه آدران شده و پس از تعقیب و مراقبت چند دقیقه‌ای متهم را در زمان مناسب با یک عملیات غافلگیرانه به دام انداختند، یادآور شد: مرد جنایتکار پس از انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی در همان بازجویی‌های اولیه به قتل دوست خود اعتراف کرد و گفت با مقتول دوست بودم اما او مبلغ زیادی از من پول قرض گرفته و حاضر به بازگرداندن نبود و به همین خاطر چند باری سر همین موضوع با او درگیر شدم.

این مقام ارشد انتظامی افزود: بنا به گفته قاتل روز حادثه وی با مقتول قرار ملاقات گذاشته و موضوع را مطرح کرد اما باز هم مقتول حاضر به برگرداندن پولش نبود؛ به همین دلیل درگیری بین آنها آغاز و در جریان این نزاع با چاقو به ران پای مقتول ضربه زده و مرتکب جنایت شده است.

سردار ولی‌پور گودرزی گفت: متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

انهدام باند سارقان حرفه‌ای خانه‌های تهران

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ در خبر دیگری اظهار کرد: با وقوع سرقت‌های سریالی از خانه‌های شهروندان در مرکز تهران موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی قرار گرفت؛ یکی از شکات پس از انتقال به پایگاه هشتم پلیس آگاهی در طرح شکایت پرونده گفت: برای جراحی فرزندم با خانواده در بیمارستان بودیم، در این میان دخترم به منزل مراجعه و متوجه تخریب در ورودی و بههم ریختگی اثاثیه داخل منزل شد.

سردار ولی‌پور گودرزی با اشاره به اینکه شاکی بعد از اطلاع‌رسانی فرزندش به منزل مراجعه و متوجه سرقت‌ حدود ۷۵ گرم طلا، پنج میلیون تومان وجه و دیگر وسایل به ارزش تقریبی سه میلیارد ریال شد، ادامه داد: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان می‌داد دو مرد در ساعات پایانی شب به خانه‌های شهروندان مراجعه و با تخریب قفل در ورودی نسبت به سرقت لوازم با ارزش اقدام و پس انجام اعمال مجرمانه با خودرو متواری شده‌اند.

وی تاکید کرد: کارآگاهان در نخستین‌گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و اقدامات اطلاعاتی هویت متهمان را شناسایی و متوجه شدند آنها به خانه‌های زیادی در تهران دستبرد زده‌اند؛ کارآگاهان پس از کشف این سرنخ مهم در پرونده با روش‌های علمی و بررسی‌های علمی مخفیگاه‌های این دو مرد را در نقاط مختلف تهران شناسایی و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی آنها را طی عملیات‌های جداگانه دستگیر کردند.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به اینکه متهمان پس از انتقال به پایگاه هشتم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر پنج فقره سرقت از خانه‌های شهروندان در نقاط مختلف تهران اعتراف کردند، عنوان کرد: در بررسی‌های اولیه از مخفیگاه‌های متهمان اموال مسروقه کشف و تحقیقات بیشتر نشان می‌داد، متهمان سابقه سرقت داشته و به تازگی از زندان آزاد شده‌اند.

سردار ولی‌پور گودرزی با اشاره به اینکه خودروهای سارقان نیز کشف شده است، اضافه کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهمان برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی سایر شاکیان در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفتند.

کشف همزمان دو دستگاه خودرو مسروقه در اتوبان خلیج فارس

فرمانده یگان امداد پلیس پایتخت اظهار کرد: روز گذشته در راستای اجرای توسعه طرح ارتقای امنیت اجتماعی پایتخت عوامل گشت انتظامی پلیس یگان امداد در محدوده اتوبان خلیج‌فارس در حال گشت‌زنی بودند که به دو دستگاه خودروی سواری که کنار یکدیگر پارک شده بودند، مشکوک شدند.

سردار سلمان آدینه‌وند اضافه کرد: در تحقیقات ابتدایی مشخص شد هر دو خودروی مذکور سابقه ثبت سرقت داشته‌اند؛ با هماهنگی‌های مربوط هر دو خودرو به مقر پلیس انتقال یافت.

فرمانده یگان امداد پلیس تهران تصریح کرد: از مالکان خودروها و موتورسیکلت ها درخواست داریم که ضمن تجهیز وسایل نقلیه خود به تجهیزات ایمنی و انجام اقدامات پیشگیرانه از سرقت در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

زورگیری در شهرزیبا تهران/ اعتراف به ۲۵ فقره سرقت

رییس پلیس پیشگیری تهران نیز اظهار کرد: ماموران عملیات کلانتری ۱۳۳ شهر زیبا در حال گشت‌زنی در محدوده خیابان ولیعصر (عج) تهران بودند که به یک موتورسیکلت با پلاک مخدوش که افراد گذری از خیابان را زیرنظر داشتند، مظنون شدند؛ ماموران آنها را تحت مراقبت‌های ویژه پلیسی قرار دادند.

سرهنگ علی قاسم‌پور ادامه داد: متهم در همین حین به طرف شهروندی حمله‌ور و با تهدید سلاح سرد از وی زورگیری کرد؛ ماموران به سرعت برای دستگیری زورگیر وارد عمل شدند ولی متهم به محض رویت خودروی گشت با موتورسیکلت از محل متواری شده است.

وی با اشاره به اقدامات پیش‌دستانه پلیس و آمادگی هرچه تمام‌تر ماموران کلانتری گفت: با اجرای طرح مهار و اعلام مشخصات متهم به سایر گشت‌های انتظامی با استفاده از شلیک چند تیر هوایی، موتورسیکلت متوقف و موتورسوار دستگیر شد؛ در بازرسی بدنی از متهم یک قبضه سلاح سرد، یک افشانه اشک آور و چهار دستگاه تلفن همراه سرقتی کشف شد.

سرهنگ قاسم‌پور با اشاره به تشکیل پرونده برای متهم و تحویل وی به مراجع قضایی یادآور شد: متهم در تحقیقات اولیه به جرم خود و ۲۵ فقره سرقت مشابه اعتراف کرد؛ با استعلام از سابقه متهم مشخص شد که وی دارای سوابق متعدد زورگیری است.

دستگیری سارق خودرو یا تمام تجهیزات در پاسداران

سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری تهران نیز اعلام کرد: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، ماموران کلانتری ۱۰۲ پاسداران در محدوده خیابان افتخاریان تهران در حال گشت‌زنی بودند که به یک خودروی پژو ۴۰۵ مظنون شده و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند؛ بررسی‌های اولیه ماموران نشان می‌داد، خودروی پژو دارای سابقه سرقت بوده و راننده آن سارق حرفه‌ای خودرو است.

سرهنگ امیرهوشنگ امیری با اشاره به اینکه همین سرنخ کافی بود تا دستور ایست وسیله نقلیه مذکور صادر شود، اضافه کرد: راننده خودروی پژو پس از مشاهده گشت پلیس بلافاصله به طرز خطرناکی متواری، با حرکات مارپیچ به خودروی‌های عبوری شهروندان آسیب وارد کرده و به هشدارهای ماموران نیز بی‌توجهی کرد.

وی با اشاره به اینکه ماموران در با ایجاد طرح مهار وسیله نقلیه مذکور را متوقف و موفق به دستگیری سارق شدند، افزود: از صندوق عقب خودروی پژو آلات و ادوات سرقت شامل یک قبضه سلاح سرد، یک دستگاه شوکر و ۱۵ عدد کلید کشف شد؛ متهم پس انتقال به کلانتری در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت پژو و ۱۰ فقره سرقت‌ خودرو در سطح معابر تهران اعتراف کرد.

سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری تهران تاکید کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهم برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی سایر شاکیان در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

دستگیری سارق موتورسیکلت نازی‌آباد

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری تهران اظهار کرد: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی ماموران کلانتری ۱۳۰ نازی‌آباد در محدوده خیابان پوررمضانی در حال گشت‌زنی بودند که گزارشی شامل سرقت موتورسیکلت به دست ماموران کلانتری می‌رسد.

سرهنگ اردشیر نادری افزود: چندی بعد ماموران سارق را شناسایی و دستور ایست را اعلام می‌کنند ولی راکب موتورسیکلت پس از مشاهده گشت پلیس بلافاصله به طرز خطرناکی متواری و با بی توجهی به هشدارهای ماموران با حرکات مارپیچ به خودروی‌های عبوری شهروندان آسیب وارد کرد.

وی با اشاره به اینکه ماموران با ایجاد طرح مهار وسیله نقلیه مذکور را متوقف و موفق به دستگیری متهم شدند، تاکید کرد: از متهم آلات و ادوات سرقت کشف شده و پس از انتقال به کلانتری نیز به سرقت موتورسیکلت و پنج فقره سرقت مشابه دیگر در سطح معابر تهران اعتراف کرد.

وی ادامه داد: متهم با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی سایر مالباختگان در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

دستگیری موبایل‌قاپ حرفه‌ای منطقه نبرد

سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری پایتخت نیز بیان کرد: ماموران عملیات کلانتری ۱۳۲ نبرد در حال گشت‌زنی در محدوده خیابان ابوذر تهران به یک دستگاه موتورسیکلت با پلاک مخدوش و دو سرنشین مظنون و موتورسوار را تحت مراقبت‌های ویژه پلیسی قرار دادند.

سرهنگ رسول بهرامی ادامه داد: متهمان در همین حین با موتورسیکلت با استفاده از سلاح سرد به سرعت به سمت شهروندی که در خیابان بود مراجعه و با موبایل‌قاپی از وی به سرعت از محل متواری شدند.

وی با اشاره به اینکه با اعلام مشخصات متهم به سایر گشت‌های انتظامی نسبت به دستگیری سارقان اقدام شد، افزود: متهمان برای فرار با سلاح سرد به ماموران حمله‌ور شدند ولی با هوشمندی ماموران ترک‌نشین موتورسیکلت که موبایل شهروند را به سرقت برده بود، دستگیر و راننده با موتورسیکلت متواری شد.

وی با اشاره به اینکه در بررسی سوابق بیشتر از متهم در مقر پلیس مشخص شد متهم دارای ۱۰ فقره سابقه سرقت است، گفت: شناسایی مالباختگان و دستگیری متهم متواری در دستور کار کلانتری قرار گرفته و متهم دستگیر شده نیز به همراه پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha