اختصاص ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام فنی و حرفه‌ای فارس

شیراز – ایرنا – مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس گفت: در نشستی‌های برگزار شده مرتبط با سفر رئیس جمهور و هیات دولت سیزدهم به فارس مقرر شد ۷۵۰ میلیارد ریال برای تکیل و تجهیز پروژه‌های نیمه تمام این اداره کل اختصاص یابد.

رهام کیائی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، بیان کرد: مرکز آموزش هتلداری و گردشگری فنی و حرفه‌ای شیراز بزرگترین مرکز آموزش هتلداری و گردشگری کشور است که در هشت طبقه در دست ساخت است.

وی یادآور شد: این پروژه پس از گذشت نزدیک به ۱۰ سال از تصویب با همت دولت سیزدهم پیگیری و اجرا شد و اکنون حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کیائی ادامه داد: این مرکز در زمینی به مساحت پنج‌هزار و ۵۰۰ متر مربع و ۶ هزار و ۷۸۵ متر زیربنا در حال اجرا است و برای تکمیل نیازمند حدود ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

اختصاص ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام فنی و حرفه‌ای فارس

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس اضافه کرد: مرکز هوشمند سنجش مهارت دیگر پروژه نیمه تمام فارس است که نخستین مرکز هوشمند سنجش مهارت کشور به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در این مرکز کنترل آزمون دهنده از هنگام ورود و همه فرآیند آزمون و اعلام نمره به صورت هوشمند انجام می‌شود و هیچ عامل انسانی در ان نقش ندارد که این مزیت از تخلف در آزمون‌ها پیشگیری می‌کند.

کیائی بیان کرد: در صورت تخصیص اعتبار مقرر شده، این پروژه تا پایان سال مالی جاری تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

وی گفت: هم اکنون بخش عمده تجهیزات مرکز هوشمند سنجش مهارت فارس خریداری شده و تنها بخشی از عمرانی آن باقی مانده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس یادآور شد: همزمان با دومین سفر رئیس جمهور و هیات دولت سیزدهم به فارس، مرکز سنجش مهارت فنی و حرفه‌ای شیراز میزبان میز خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود و طی سه روز معاون وزیر و مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد این وزراتخانه و روسای مراکز پاسخگوی مسائل و مشکلات مردم بودند.

در زمان حاضر ۵۵ مرکز و ۳۰۰ کارگاه دولتی آموزش فنی و حرفه‌ای در فارس فعال است و به ۱۸ گروه هدف خدمات مهارت آموزی ارائه می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha