پس از  ۱۰ سال توقف ، پیشرفت ۵۰ درصدی بزرگترین مرکز آموزش هتلداری و گردشگری کشور

شیراز - ایرنا - مدیرکل فنی‌ و حرفه‌ای استان فارس گفت: بزرگ‌ترین مرکز آموزش هتلداری و فنی و حرفه‌ای کشور در شیراز ۵۰ درصد رشد فیزیکی دارد. این پروژه از مصوبات دولت دهم بود که با ۶ هزار و ۷۸۵ متر زیربنا پس از ۱۰ سال توقف در زمینی به مساحت پنج‌هزار و ۵۰۰ متر مربع در دولت سیزدهم پیگیری و اجرا شده است.

رهام کیائی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این پروژه از مصوبات دولت دهم لود که با ۶ هزار و ۷۸۵ متر زیربنا در زمینی به مساحت پنج‌هزار و ۵۰۰ متر مربع اجرایی شده است.

وی ادامه داد: تکمیل مرکز آموزش فنی‌ و حرفه‌ای هتلداری شیراز به عنوان بزرگترین مرکز کشور ۱۰ سال متوقف مانده بود و سال ۱۴۰۱ فاز دوم آن شامل اجرای سقف و مقاوم‌سازی انجام شد.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای استان فارس اضافه کرد: این پروژه برای تکمیل دست‌کم به ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و قرار است در سفر دوم رئیس جمهور به استان فارس مصوب و تامین اعتبار شود.

کیائی اظهار کرد: این مرکز پس از افتتاح، مرکز پایلوت همه آموزش‌های گردشگری و هتلداری فنی و حرفه‌ای در جنوب کشور می‌شود.

وی یادآور شد: درسطح کشور تنها چهار مرکز هتلداری و گردشگری در استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، مازندران، فارس و آذربایجان شرقی فعال است.

 پس از  ۱۰ سال توقف ، پیشرفت ۵۰ درصدی بزرگترین مرکز آموزش هتلداری و گردشگری کشور

پیشنهاد راه‌اندازی هفت مرکز فنی و حرفه‌ای در سفر دوم رئیس‌جمهور به فارس

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای استان فارس با اشاره به نبود مرکز ثابت آموزش فنی‌وحرفه‌ای در هفت شهرستان تازه تاسیس این استان، گفت: ایجاد مرکز در این شهرستان‌ها نیز در سفر دوم هیات دولت سیزدهم به استان پیشنهاد می‌شود تا مورد تصویب قرار گیرد.

کیائی عنوان کرد: کوار، خفر، زرقان، بیضا، سرچهان، اوز و بختگان از شهرستان‌های فاقد مرکز ثابت آموزش فنی و حرفه‌ای در استان فارس هستند.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای استان فارس ادامه داد: مرکز سنجش آنلاین فنی و حرفه‌ای این استان نیز در نیمه نخست امسال بهره‌برداری می‌شود.

وی بیان کرد: بهره‌برداری از این مرکز سنجش مهارت به صورت آنلاین انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha