عضو ائتلاف دولت قانون: عراق در مقابل ظلم رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان آرام نمی‌نشیند

بغداد - ایرنا - عضو جریان سیاسی ائتلاف دولت قانون گفت: مقاومت اسلامی در عراق در مقابل ظلم رژیم جعلی اسرائیل در حق مردم فلسطین که با سکوت کامل جامعه جهانی و برخی کشورهای عربی همراه است، دست روی دست نمی گذارد و بیکار نخواهد نشست.

به گزارش امروز (سه شنبه) ایرنا، «حیدر اللامی» عضو ائتلاف دولت قانون در گفت وگو با خبرگزاری المعلومه عراق اظهار داشت: دولت عراق متشکل از احزاب اسلامی است که با رژیم‌های مرتجع و مستبد مقابله می‌کنند و موضع این احزاب و محور مقاومت این است که در کنار برادران خود در مقاومت فلسطین در برابر اشغالگران صهیونیست قرار گیرند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی به خوبی می‌داند که عراقی‌ها قوی‌ترین مردان مقاومت را دارند و در جنگ ۱۹۷۳ زمانی که ارتش عراق برای جنگ با رژیم اشغالگر اسرائیل وارد شهر الخلیل شد، به مناطق فلسطینی رسیدند.

عضو ائتلاف دولت قانون تصریح کرد: اگر رژیم صهیونیستی در میان سکوت کشورهای عربی و بین المللی و محاصره شدید مردم فلسطین به حملات خود علیه مردم فلسطین ادامه دهد، مقاومت اسلامی برای آزادسازی سرزمین فلسطین از دست اشغالگران صهیونیست موضع خود را اتخاذ خواهد کرد.

پیشتر «ابوحسن البلدوی» مدیر دفتر النُجَباء در استان صلاح الدین عراق نیز در برنامه «المسائیه» شبکه النجباء عراق گفته بود که «این جنبش در آمادگی کامل قرار دارد و آماده است تا فلسطین را از چنگال صهیونیست‌ها آزاد کند».

وی افزود: امروز محور مقاومت انتخابی جز حمایت از مقاومت فلسطین ندارد و در همه زمینه‌ها و بخش‌ها از رزمندگان فلسطینی حمایت می‌کند.

البلدوی افزود: جنبش النُجَباء عراق آماده است تا از لحاظ تجهیزات، ادوات و سلاح و همچنین لجستیکی از مقاومت فلسطین حمایت کند.

مردم، مسئولان و سیاستمداران و شخصیت‌های عراقی از جمله «نوری المالکی» رئیس «ائتلاف دولت قانون» عراق، شیخ «اکرم الکعبی» دبیرکل نجبا، «سید عمار حکیم» رئیس «جریان حکمت ملی» و «ائتلاف عراقیون» و رهبران گروه‌های مقاومت اسلامی تاکنون بارها در مناسبت‌های مختلف ضمن محکوم کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، هرگونه تلاش برای عادی‌سازی روابط با این رژیم را محکوم و آن را خیانت به آرمان‌های فلسطین و ملت‌های مسلمان دانسته و تاکید کرده‌اند که عراق از مقاومت فلسطین در برابر اشغالگران صهیونیست حمایت می کند.

در اثر بمباران های مناطق مسکونی، درمانی و مساجد غزه و کرانه باختری که از شنبه گذشته (۱۵ مهر ماه) آغاز شده تا این ساعت شمار شهدای فلسطینی ۲ هزار و ۸۳۷ نفر و تعداد مجروحان نیز ۱۲هزار نفر گزارش شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha