واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی از مهمترین مشکلات ورزش سیستان و بلوچستان است

زاهدان- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی از مهمترین مشکلات ورزش این استان گفت: ضعف در هیات‌های ورزشی استان زیاد هست و مجمع انتخاباتی باید به صورت فوق‌العاده برگزار شود تا اگر رئیس هیاتی توانایی اداره آن هیات را ندارد تغییر پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس شیبک روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت فرارسیدن هفته تربیت‌بدنی برگزار شد، با بیان اینکه ورزش سیستان و بلوچستان دچار عقب رفت شدید بوده و نیاز به تلاش جدی دارد تا بتوانیم جایگاه این استان در سطح کشور را پیدا کنیم، افزود: زحمات زیادی در حوزه زیرساخت‌های عمرانی کشیده شده؛ اما مشکلات زیاد است.

وی بیان کرد: المپیاد ورزشی یکی از حوزه‌های دچار مشکل به شمار می‌رود با وجود اینکه چندین سال هست که این المپیاد در حال برگزاری است؛ اما سال ۱۴۰۱ توانستیم رتبه ۳۰ و سال گذشته رتبه ۳۱ کشور را به دست آوریم که این نشان از نابودی ورزش در این استان دارد باید برای ساماندهی این وضعیت برنامه‌ریزی کنیم.

بیش از ۱۰۳ طرحنیمه‌تمام در سیستان و بلوچستان با پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۷۰ درصد وجود دارد که این‌ها را اولویت‌بندی کردیم تا ۱۰ طرح مهم را به سرانجام برسانیم

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: جلساتی برای آسیب‌شناسی و احصای مشکلات هیات‌های ورزشی برگزار شده تا ریشه اصلی آنها مشخص شود؛ اما با وجود اعتبارات موجود امکان فراهم‌کردن وضعیت بهتر وجود داشته که متأسفانه مدیریتی در هیات‌های ورزشی صورت نگرفته باید برای رفع این چالش به دنبال تغییر رؤسای هیات‌های ورزشی باشیم.

وی افزود: در المپیک ۲۰۲۸ پنج رشته اضافه شده که سه رشته کریکت، اسکواش و بیسبال با ساختار و خواستگاه فرهنگی، جسمی و قومیتی سیستان و بلوچستان همخوانی دارد باید برای این سه رشته برنامه‌ریزی و بتوانیم کسب مقام کنیم.

شیبک تأکید کرد: اولین هدف ما در اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان ایجاد شور و نشاط اجتماعی با اجرای برنامه‌های همگانی و دومین اقدام ساماندهی هیات‌های ورزشی برای ساماندهی وضعیت این استان است.

۳۵ هیات ورزشی در سیستان و بلوچستان تعطیل

وی خاطرنشان کرد: حدود ۵۱ هیات ورزشی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که ۳۵ هیات تعطیل است بقیه نیز از قبل فعالیت داشتند باید در حوزه ورزش جلسات متعددی برگزار و امتیازات و رتبه‌بندی‌ها مشخص و اعلام شود.

این مقام مسوول ادامه داد: بازدیدهایی از مجموعه‌ها و سالن‌های ورزشی سیستان و بلوچستان صورت گرفته که یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ما در این بازدیدها موضوع نیروی انسانی است که برخی بازنشسته شده یا تنها در حوزه مرکز زاهدان متمرکز شدند و این باعث شده تا برخی از مراکز ما در این استان نیرو نداشته باشند، باید این موضوع ساماندهی شود.

وی تصریح کرد: در بحث خانه‌های روستایی نیز حدود ۴۵۰ مورد در سیستان و بلوچستان وجود دارد؛ اما هیچ تجهیزاتی ندارند.

چالش بعدی، واگذاری زمین‌های ورزشی به بخش‌های خصوصی یا سایر ادارات

شیبک ادامه داد: مشکل بعدی در حوزه ورزش سیستان و بلوچستان واگذاری زمین‌ها و سالن‌های ورزشی به بخش خصوصی است از سوی دیگر برخی ادارات اقدام به دیوارکشی زمین‌های ورزشی کردند که این خلاف قانون بوده و در حال پیگیری امورات حقوقی آنها هستیم.

وی افزود: بیش از ۱۰۳ طرح نیمه‌تمام در سیستان و بلوچستان با پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۷۰ درصد وجود دارد که این‌ها را اولویت‌بندی کردیم تا ۱۰ طرح مهم را به سرانجام برسانیم که مجموعه ورزشی ۱۷ شهریور یکی از این آنهاست.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه برای اولین‌بار ستاد بازی‌های آسیایی تشکیل و مبالغی را به بازیکنان به عنوان کمک‌هزینه و خرید مکمل در ۲ مرحله اختصاص دادیم، گفت: ضعف در هیات‌های ورزشی زیاد است مجمع انتخاباتی باید به صورت فوق‌العاده برگزار شود تا اگر رئیس هیاتی توانایی اداره آن هیات را ندارد تغییر پیدا کند.

اجرای بیش از ۵۰۰ برنامه ورزشی و فرهنگی در هفته تربیت‌بدنی

وی اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته بیش از ۵۰۰ برنامه ورزشی و فرهنگی در هفته تربیت‌بدنی در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود که افتتاح پنج زمین ورزشی چمن مصنوعی مینی‌فوتبال در نقاط روستایی و کم‌برخوردار و کلنگ‌زنی یک سالن ورزشی تخصصی بانوان در حاشیه شهر زاهدان که با مشارکت شهرداری و شورای شهر زاهدان ساخته می‌شود و قرار است در سه زمینه کبدی، ورزش‌های رزمی و آمادگی جسمانی فعال شود، از جمله مهمترین طرح‌ها است.

مسابقات خانوادگی قوی‌ترین مردان کوچک ویژه کودکان زیر ۶ سال برای نخستین‌بار در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود

شیبک خاطرنشان کرد: اولین یادواره شهدای ورزشکار سیستان و بلوچستان ساعت هشت صبح روز چهارشنبه ۲۶ مهرماه به صورت همزمان در پنج شهرستان زاهدان، زابل، چابهار، ایرانشهر و سراوان برگزار می‌شود که قرار است در این یادواره از خانواده ۱۲۰ شهید ورزشکار استان که نیمی از آنها مربوط به شهرستان زاهدان هستند، تجلیل شود.

به گفته وی؛ مراسم یادواره شهر زاهدان در محل سالن همایش‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود که قرار است در این مراسم نیز از سه ورزشکار استان که در بازی‌های آسیایی مدال کسب کردند با مبالغ نقدی قابل‌توجه بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان بسته به رنگ مدال، تجلیل به عمل آید.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان افزود: همچنین برنامه‌ریزی شده تا در راستای ترویج ورزش‌های همگانی، همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی با اهدای هدایای ارزشمند به شرکت‌کنندگان، روز جمعه از میدان «دکتر حسابی» تا پارک «ملت» زاهدان برگزار شود.

وی گفت: رقابت خانوادگی قوی‌ترین مردان کوچک ویژه کودکان زیر ۶ سال برای نخستین‌بار، مسابقات دوچرخه‌سواری و دوی عمومی، مسابقه اتومبیل‌رانی خانوادگی از زاهدان تا زابل و رقابت شترسواری از جمله رقابت‌های متعددی است که طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته مقر شده در این هفته برگزار شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha