۲۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۴۵
کد خبرنگار: 5472
کد خبر: 85260314
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امکان تحصیل در ۲۳ رشته تحصیلی جدید در دانشگاه آزاد ایلام فراهم شد

ایلام - ایرنا - رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام با اشاره به اینکه جمعیت دانشجویان این دانشگاه ۲ برابر شده است، گفت: ۲۳ رشته تحصیلی جدید به مجموع رشته های دانشگاه آزاد اضافه شده است.

"بهروز ناصری" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی پرجمعیت ترین دانشگاه کشور و بزرگترین دانشگاه حضوری دنیا است، اقبال دانشجویان به این دانشگاه آزاد به دلیل متنوع بودن رشته ها، مسئله محور بودن و دانش بنیانی بودن آن افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه سال تحصیلی جدید با شور و نشاط در دانشگاه آزاد ایلام آغاز شده است، بیان کرد: بزرگترین مجتمع آزمایشگاهی هر استان، معمولا آزمایشگاه های دانشگاه آزاد به شمار می رود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام عنوان کرد: هم اکنون علاوه بر مرکز استان، هفت واحد دانشگاه آزاد در شهرستان های استان فعال است و در ۲ سال گذشته تعداد دانشجویان این واحد دانشگاهی ۲ برابر شده است.

وی بیان کرد: بیش از ۳۰ درصد از دانشجویان استان ایلام در دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل هستند و با آغاز سال تحصیلی جدید تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد ایلام به ۱۰ هزار نفر رسیده است.

ناصری تصریح کرد: ۲۳ رشته تحصیلی جدید به مجموع رشته های دانشگاه آزاد اضافه شده و این رشته ها متناسب با آمایش، نیازها و ظرفیت های استان برای بازار کار ایجاد شده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام بیان کرد: در حال حاضر حدود ۱۶۳ کد رشته فعال از کاردانی تا دکتری در دانشگاه آزاد ایلام فعال است که هشت رشته در مقطع دکتری، ۳۸ رشته در مقطع ارشد و مابقی در رشته های کاردانی و کارشناسی است.

وی با بیان اینکه بیشتر این رشته ها مهارتی هستند و تنها دانشکده مستقل مهارت و کارآفرینی استان ایلام مربوط به دانشگاه آزاد است، گفت: رسالت اصلی این دانشگاه تربیت نیروی متخصص برای بازار کار است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام اظهار کرد: پنج رشته مهارتی کاردانی به رشته های تحصیلی دانشگاه آزاد ایلام اضافه شده، به عنوان مثال در رشته های پزشکی و تجهیزات هم اکنون دانشگاه آزاد تکنسین تربیت می کند که مستقیم جذب بازار کار می شود.

ناصری با اشاره به توسعه رشته های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد ایلام، یادآور شد: بعد از دانشگاه تهران، دومین دانشگاهی در کشور که در مقطع ارشد گرایش روانشناسی اجتماعی در آن دایر شده، دانشگاه آزاد واحد ایلام بوده است.

وی خاطرنشان کرد: رشته روانشناسی اجتماعی یکی از نیازهای استان ایلام برای کاهش آسیب های اجتماعی است و نقش مهمی در توسعه مطالعات و پژوهش علمی در این زمینه دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha