فرماندار: مشکل پسماند در مهدیشهر برای کمک به توسعه، مدیریت شد
عکس تزیینی

سمنان - ایرنا - فرماندار مهدیشهر گفت: مساله انباشت پسماند استان همسایه در شمال این شهرستان و همچنین پسماندهای عفونی مراکز درمانی، به عنوان یکی از موانع توسعه و کمک به بهداشت محیط، مدیریت و مشکلات در این زمینه برطرف شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرستان مهدیشهر در ۱۵ کیلومتری مرکز استان سمنان و ۲۳۰ کیلومتری تهران واقع است که در سال ۱۳۸۷ به عنوان شهرستان ارتقا یافت و هنوز به توسعه یافتگی در حد انتظار نرسیده و یکی از موارد دغدغه‌مندی ساکنان این شهرستان چگونگی دفن زباله‌های عفونی بود که فرماندار این شهرستان در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: مشکلی در زمینه امحای زباله عفونی در مهدیشهر نیست.

مجتبی اقوامی پناه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زباله های عفونی تنها بیمارستان نوساز مهدیشهر توسط دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی به صورت بهداشتی جمع‌آوری و در کوره زباله‌سوزی بیمارستان امحا می‌شود و نگرانی در این زمینه نیست.

فرماندار: مشکل پسماند در مهدیشهر برای کمک به توسعه، مدیریت شد

وی با اشاره به نارضایتی‌ها در اواخر دهه ۹۰ از انباشت و دفن زباله استان مازندران در منطقه گویچاله نزدیک روستای فولادمحله در شمال شهرستان مهدیشهر، تصریح کرد: دفن زباله در این منطقه متوقف شد و دیگر گزارشی در این زمینه اعلام نشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سالها اهالی منطقه فولادمحله و اَگَره استان سمنان با جمعیت تقریبی سه هزار و ۱۰۰ نفر نسبت به دفن غیربهداشتی زباله استان مازندران در گویچاله شکایت داشتند که اکنون به همت مسوولان انباشت زباله در این منطقه از زمان روی کارآمدن دولت سیزدهم رفع شد.

فرماندار مهدیشهر اظهار کرد: شهرستان مهدیشهر ظرفیت‌های زیادی در بخش گردشگری دارد، اما معضلات ناشی از دفن زباله در گویچاله در نزدیکی فولادمحله شهرستان مهدیشهر مانعی در رونق گردشگری بود که اکنون با همراهی بخش‌های مختلف این مشکل رفع شد.

اقوامی‌پناه ابراز کرد: افزایش تخصیص اعتبارات به منظور تقویت زیرساخت‌های اساسی در بخش‌های مختلف مانند راه، خدمات، آب، برق، گاز و کشاورزی به منظور توسعه گردشگری در مهدیشهر ضروری است.

فرماندار مهدیشهر با بیان اینکه این شهرستان قطب دامپروری و دارای مزیت نسبی در بخش گردشگری است، تصریح کرد: یکهزار و ۲۰۰ نفر عشایر و پنج‌هزار خانوار عشایری در شهرستان مهدیشهر زندگی می‌کنند و طبق آمار نزدیک به ۴۵ درصد خانوار عشایری استان سمنان اهل مهدیشهر هستند.

شهرستان مهدیشهر با تلاقی کوه، جنگل و کویر و دارا بودن جاذبه‌هایی چون اوپرت و غار دربند، مقصد جذابی برای گردشگری طبیعی و تاریخی به شمار می‌رود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha