۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۱۶
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85238088
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مهدیشهر صاحب ۲ فروشگاه مجاز صنایع دستی شد

۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۱۶
کد خبر: 85238088
مهدیشهر صاحب ۲ فروشگاه مجاز صنایع دستی شد

سمنان- ایرنا- سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان سمنان گفت: مجور ۲ فروشگاه مجاز صنایع دستی در شهرستان مهدیشهر به منظور کمک به رونق کار هنرمندان صادر شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سمانه سلطانی پور روز دوشنبه به خبرنگاران افزود: با صدور مجوز فعالیت ۲ فروشگاه صنایع‌دستی در شهرستان مهدیشهر، تعداد فروشگاه‌های مجاز صنایع‌دستی در استان سمنان به ۱۶ باب افزایش یافت.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان سمنان افزود: بر اساس ابلاغ دستورالعمل صدور مجوز فروشگاه‌های صنایع‌دستی از سوی وزارتخانه میراث، گردشگری و صنایع‌دستی و واگذاری آن به استان‌ها و با استناد به بند پ و تبصره یک ماده سه قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع‌دستی مصوب مجلس شورای اسلامی، مجوز فعالیت این فروشگاه‌ها در مهدیشهر صادر شد.

وی گفت: تمام فروشگاه‌های صنایع‌دستی فعال دارای پروانه کسب معتبر از اتحادیه‌های صنفی مختلف استان سمنان می‌توانند با مراجعه به حوزه معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی با ارائه مدارک لازم، از این امتیاز بهره‌مند و با دریافت مجوز فروشگاه صنایع‌دستی، مشمول قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع‌دستی شوند.

وی بیان کرد: در حال حاضر، پنج فروشگاه صنایع‌دستی در سمنان، هفت فروشگاه صنایع‌دستی در شاهرود، ۲ فروشگاه صنایع‌دستی در دامغان و ۲ فروشگاه صنایع‌دستی در مهدیشهر، تحت مجوز اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان فعالیت دارند.

استان سمنان دارای بیش از چهار هزار و ۵۰۰ هنرمند صنایع‌دستی است و این افراد در ۵۲ رشته صنایع‌دستی از جمله سفال و سرامیک، گلیم‌بافی، منبت و معرق چوب، گوهر تراشی، زیورآلات سنتی، چاپ قلمکار، نساجی سنتی، سوزن‌دوزی سنتی، نمدمالی، قلم‌زنی، و حوله‌بافی، مشغول فعالیت هستند.

راه دسترسی به مغار اروانه بهسازی شد

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرخه نیز از اتمام عملیات بهسازی به مسیر ورودی به مغار روستای اروانه خبر داد.

حسن عربی خاطرنشان کرد: در این عملیات ایجاد راه دسترسی از جاده روستایی به غار به طول یک کیلومتر، اجرای پله، پی‌بندی و پی‌سازی فضای ورودی مغار انجام‌شد.

وی افزود: عملیات بهسازی مسیر ورودی به مغار روستای اروانه باهدف توسعه گردشگری با اعتباری بالغ‌بر ۱۲۶ میلیون تومان به اتمام رسیده است.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سرخه گفت: مغار روستای اروانه واقع در شهرستان سرخه و در چهار کیلومتری شرق روستای اروانه در دامنه‌ کوه قرار دارد و به‌عنوان سردخانه طبیعی برای نگه‌داری محصولات لبنی ازجمله پنیر از آن استفاده می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha