هشت هزار و ۶۵۷ نفر در خراسان‌شمالی با ناوگان هوایی جابجا شدند

بجنورد- ایرنا- مدیر فرودگاه شهدای بجنورد گفت: نیمه نخست امسال هشت هزار و ۶۵۷ مسافر در این استان با ناوگان هوایی جابجا شدند.

محمدابراهیم قدمگاهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:‌ در این مدت؛ ۱۵۸ پرواز رفت و برگشت بجنورد - تهران از این فرودگاه انجام شد که چهار هزار و ۸۱۵ مسافر وارد و چهار هزار و ۱۴۳ مسافر از استان خارج شدند.

وی تصریح کرد: سال گذشته نیز در این بازه زمانی ۱۵۸ پرواز رفت و آمد انجام شد که چهار هزار و ۵۰۳ مسافر وارد و سه هزار و ۷۸۳ نفر نیز از استان خارج شدند.

مدیر فرودگاه شهدای بجنورد با بیان اینکه تعداد پرواز از طریق این فرودگاه در سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال ۶ درصد کاهش یافت خاطرنشان کرد:‌ زمینگیری ناوگان هواپیماهای ای تی آر (ATR) ایران ایر و فوکر ۱۰۰ به دلیل نبود قطعات و نبود صرفه اقتصادی برای برخی از ایرلان ها عامل اصلی کاهش این پروازها محسوب می شود.

وی اضافه کرد: شرایط نامساعد هوایی در فصل زمستان از دیگر عوامل کاهش پرواز در این فرودگاه محسوب می شود.

قدمگاهی عنوان کرد: در این مدت ۷۱ ت،ن بار نیز با پروازهای ورودی به بجنورد حمل شده و به تهران انتقال یافت که در مدت مشابه پارسال ۶۳ تن بوده است.

به گزارش ایرنا، فرودگاه بجنورد با وسعت کنونی ۲۸۶ هکتار در شمالشرق تا شمال غربی شهر بجنورد واقع شده است و سه برنامه پروازی در روزهای دوشنبه، سه شنبه و جمعه توسط ۲ شرکت ایران ایر و ماهان برقرار است.

این فرودگاه از حدود سال ۱۳۲۷ دارای تاسیسات مختصری بوده و برای اهداف سم پاشی مورد استفاده قرار می گرفته است و در سال ۱۳۶۷ این فرودگاه مجددا طراحی شد و در سال ۱۳۷۱ عملیات اجرایی آن آغاز و در سال ۱۳۷۵ به بهره برداری رسید.

فرودگاه بجنورد از زمان بهره برداری تا سال ۱۳۸۴ فرودگاه اقماری فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد محسوب می شد، اما در سال ۱۳۸۵ به عنوان یک فرودگاه مستقل معرفی شد.

اکنون فرودگاه بجنورد به عنوان فرودگاه مرز هوایی مشغول فعالیت است و دارای یک باند به ابعاد (۴۲۰۰×۴۵ متر) اپرون به ابعاد (۲۴۵×۱۱۸ متر)، تاکسی وی عمود به ابعاد (۲۳×۱۲۰ متر) و ساختمان ترمینال مسافری و همچنین ترمینال جدید است.

استان یک میلون نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد که فاصله بجنورد، مرکز این استان تا تهران افزون بر ۷۰۰ کیلومتر و تا مشهد ۲۵۰ کیلومتر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha