۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۶:۴۹
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85462665
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

افزایش پروازهای فرودگاه بجنورد روی میز وزیر راه

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۶:۴۹
کد خبر: 85462665
افزایش پروازهای فرودگاه بجنورد روی میز وزیر راه

بجنورد-ایرنا- نماینده منتخب مردم خراسان شمالی در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت:‌ افزایش پروازهای فرودگاه بجنورد در دستور کار وزیر راه‌ و شهرسازی قرار گرفت و در این خصوص قول مساعد داده است.

محمدمهدی شهریاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: وزیر راه و شهرسازی برای افزایش ناوگان هوایی فرودگاه بجنورد دستورات لازم را داده است و امیدوار هستیم که این فرودگاه فعال شود.

وی افزود: تعداد پروازهای فرودگاه بجنورد در چند سال گذشته بیش از ۱۰ پرواز بود اما متاسفانه از سال گذشته تاکنون به ۲ پرواز در هفته کاهش یافت که این امر موجب نارضایتی و گلایه مندی شهروندان شده است.

شهریاری تصریح کرد: وزیر راه و شهرسازی در تماس با مدیرعامل ایران ایر دستور دادند که افزایش پروازها برای فرودگاه بجنورد عملیاتی شود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی شده است که پرواز ها در فرودگاه بجنورد روزانه باشد که در این خصوص مدیرعامل ایران ایر قول پنج برنامه پروازی را به این فرودگاه داده است.

نماینده منتخب مردم خراسان شمالی در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقرر شد تا یک فروند ایرباس ۳۱۹ به طور آزمایشی در فرودگاه بجنورد پرواز داشته باشد و همچنین یک فروند ای تی آر نیز افزوده خواهد شد.

به گزارش ایرنا، در هفته جاری با تلاش و پیگیری های نماینده منتخب مردم خراسان شمالی و اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی خراسان شمالی پنج پرواز هفتگی فوق العاده در مسیر تهران - بجنورد با هدف خدمات رسانی بهتر به مردم برقرار شد.

۱۱ تا ۱۲ پرواز هفتگی در سال ۱۴۰۰ از فرودگاه بجنورد انجام می‌شد اما در ۲ سال اخیر شرکت‌های هواپیمایی به‌دلایل مختلف از جمله کمبود ناوگان، فعالیت خود در این فرودگاه کاهش دادند تا اینکه با مشکل ناوگان ماهان شاهد برقراری ۲ پرواز در هفته هستیم.

۱۵ هزار و ۱۵۰ مسافر در سال ۱۴۰۲ در این استان با ناوگان هوایی جابه‌جا شدند و در این مدت؛ ۲۶۶ سورتی پرواز رفت و برگشت بجنورد - تهران از این فرودگاه انجام شد که هفت هزار و ۷۵۶ مسافر وارد و هفت هزار و ۳۹۴ مسافر از استان خارج شدند.

فرودگاه بجنورد با وسعت کنونی ۲۸۶ هکتار در شمالشرق مرکز خراسان شمالی واقع است و این فرودگاه از حدود سال ۱۳۲۷ دارای تاسیسات مختصری بوده و برای اهداف سم پاشی مورد استفاده قرار می گرفت که در سال ۱۳۶۷ این فرودگاه مجددا طراحی شد و در سال ۱۳۷۱ عملیات اجرایی آن آغاز و در سال ۱۳۷۵ به بهره برداری رسید.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی در شمالشرق کشور قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha