۴۵ سایت ارتباطی در روستاهای خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود

بیرجند - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته و ابلاغ مجری طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تا پایان امسال بیش از ۴۵ سایت دیگر توسعه شبکه ملی اطلاعات در روستاهای استان اجرا و راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی، مصطفی بهی روز شنبه اظهار کرد: برای اتصال روستاهای باقیمانده استان به شبکه ملی اطلاعات، برنامه‌های مصوب وجود دارد.

وی افزود: افزود: طی ۱۰ روز اخیر با راه‌اندازی چهار سایت جدید تلفن همراه، چهار روستای استان با جمعیت بیش از هزار خانوار از اینترنت پرسرعت همراه بهره مند شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: ۱۲۵ میلیارد ریال توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اجرای این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری شده است.

وی بیان کرد: از این تعداد، سایت‌های روستاهای چنشت شهرستان سربیشه و اکبرآباد شهرستان خوسف، تازه ساخت بوده و مجهز به فناوری نسل ۲، سه و چهار همراه و تحت شبکه ایرانسل اجرا و راه‌اندازی شده‌ که پوشش تلفن و اینترنت پرسرعت همراه را در این روستاها برقرار کرده‌اند.

بهی افزود: ۲ مورد دیگر شامل ارتقای سایت‌های همراه اول روستاهای مهموئی شهرستان بیرجند و خشک شهرستان قاینات می‌شود که پوشش اینترنت پرسرعت همراه را در دسترس اهالی این روستاها قرار داده است.

هزار و ۷۷۶ آبادی دارای سکنه در خراسان جنوبی وجود دارد که ۹۱۸ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است و ۸۰ درصد این روستاها به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha