شهرستان های رستم و بیضاء استان فارس برخوردار از خدمات دومین سفر رییس جمهور

شیراز - ایرنا - افتتاح بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهر مصیری و بازدید از طرح بزرگ اقتصادی شیلات شهرستان بیضاء ، پروژه هایی در دستور کار امروز و فردای دولتمردان در شهرستان های استان فارس است که نشان می دهد توجه در توسعه و پیشرفت، معطوف به همه نقاط استان هاست و توزیع مناسب خدمات برای بهره مندی همه اقشار است.

به گزارش ایرنا، بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهدای شهر مصیری به عنوان تنها بیمارستان شهرستان رستم، همزمان با سفر رییس جمهور و هیأت همراه افتتاح می شود تا شرایط خدمت رسانی در حوزه درمان در این شهرستان فراهم شود.

بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهدای شهر مصیری در زمینی به مساحت ۳۰ هزار مترمربع و زیربنای ۶ هزار و ۸۳۶متر مربع احداث شده است.

این بیمارستان با اعتباری بالغ بر ۲ هزار  و ۶۰۰ میلیارد ریال در سه طبقه ساخته شده است و دارای بخش های اداری، داخلی، جراحی، اتاق عمل(۳ اتاق)، زایشگاه، نوزادان،اطفال، ICU، CCU، دیالیز(۶ تخت دیالیز) ، رادیولوژی، آزمایشگاه تخصصی، اورژانس، درمانگاه تخصصی و داروخانه است.

بیمارستان شهدای شهر مصیری برای پوشش جمعیتی ۶۰ هزار نفر، روز جمعه ۲۱ مهرماه همزمان با سفر ریاست محترم جمهور به شهرستان رستم افتتاح خواهد شد.

بازدید از طرح بزرگ شیلات

همچنین بازدید وزیر جهادکشاورزی از پروژه بزرگ پرورش ماهی خاویاری بیضاء در دومین دور از سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان فارس، شهرستان بیضاء روز جمعه ۲۱ مهر ماه با حضور نوبخت وزیر جهاد کشاورزی انجام می شود تا وعده رییس جمهور در فرودگاه شهید دست غیب شیراز در خصوص نظارت بر روند توسعه فارس محقق شود.

این شهرستان که در ۴۵ کیلومتری شمال غرب شیراز واقع شده است و با ظرفیت ویژه کشاورزی دارای رتبه اول تولید خاویار کشور در مناطق غیرساحلی می باشد.

در این سفر نوبخت وزیر جهاد کشاورزی از پروژه بزرگ پرورش ماهی خاویاری بیضاء با مساحت ۳ هکتار و سرمایه گذاری یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال بازدید خواهد کرد.

یکهزار میلیارد ریال سرمایه مورد نیاز این طرح از طریق بخش خصوصی و ۳۰ میلیارد ریال با تسهیلات بانک کشاورزی تامین شده است.

این مزرعه پرورش خاویار با تولید سالیانه ۳.۵ تن خاویار و ۱۰۰ تن گوشت خاویار در دشت ملوسجان بیضاء احداث شده و به طور مستقیم ۱۱ نفر در این مجموعه اشتغال به کار دارند.

شهرستان بیضاء رتبه اول تولید تخم مرغ در استان با تولید سالانه ۲۰ هزار تن، رتبه دوم تولید گوشت مرغ در استان با تولید سالیانه ۱۷ هزار تن و رتبه سوم تولید شیر در فارس با تولید سالیانه ۵۲ هزار تن را دارد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و هیات دولت در دومین دور از سفر استانی خود روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری (بیستم و بیست و یکم مهرماه) میهمان مردم استان فارس است.

افتتاح پروژه آزادراه شیراز – اصفهان، بهره برداری از خط دوم انتقال آب سد درودزن به شیراز، شرکت در مراسم یادروز حافظ، دیدار با جمعی از هنرمندان، شرکت در آیین آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها، دیدار با جمعی از نخبگان، بازدید از کارخانه آی.تی.آی، واگذاری ۱۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن، خود مالک، بافت فرسوده و روستایی، سخنرانی عمومی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان حوادث تروریستی در شاهچراغ (ع)، شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی و دیدار با فعالان اقتصادی از جمله برنامه‌های سفر دو روزه رئیس جمهور به استان فارس است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha