تاکید استاندار کرمانشاه بر انجام اقدامات اثربخش قرآنی در استان

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه خواستار برگزاری اقدامات و گام های بزرگ و اثربخش قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان در استان شد و گفت: از همین امروز باید بسترها را برای این موضوع مهم فراهم و در آن مسابقات بزرگ حتی با حضور قاریان کشور عراق و صنوف مختلف برگزار کرد.

به گزارش ایرنا؛ محمد طیب صحرایی روز چهارشنبه در دیدار شورای قرآن استان با بیان اینکه انجام فعالیت های قرآنی موجب تعالی و سعادتمندی در جامعه می شود؛ خواستار اتخاذ تدابیر لازم برای گسترش فعالیت های قرآنی با دعوت و مشارکت همه صنف ها و اقشار مختلف استان شد.

وی تصریح کرد: بر اساس آیات و روایات همه وظیفه داریم که برای گسترش مفاهیم و معارف قرآنی که سعادتمندی جامعه را به دنبال دارد، تلاش کنیم و در این راستا همدل و همراه با بکار گیری ظرفیت ها و استعدادهای موجود نهایت اهتمام خود را بکار گیریم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه دارای مزیت های گسترده در بخش های مختلف است و با بکارگیری این مزیت ها می توان مسیر پیشرفت را هموارتر کرد، ادامه داد: همچنین ظرفیت های خوبی در زمینه فعالیت های قرآنی در استان وجود دارد که می تواند موفقیت های بیشتری را برای گسترش مفاهیم قرآنی و ایجاد انگیزه بین مردم به ویژه نوجوانان و جوانان رقم بزند.

وی خواستار شناسایی نقاط قوت و ضعف و فرصت ها و تهدیدها در خصوص توسعه فعالیت های قرآنی در استان شد و بر انتخاب اولویت ها بر محور چند موضوع برای پیشبرد بهتر و دقیق تر امورات قرآنی تاکید کرد.

صحرایی گفت: با شناسایی فرصت ها و تهدیدها سریعتر و بهتر به نتیجه دلخواه خواهیم رسید و اثرات آن در جامعه نمایان خواهد شد.

استاندار کرمانشاه همچنین بر هدف گذاری در مسیر فعالیت های قرآنی تاکید کرد و بر اساس آن باید اقدامات و برنامه های تاثیرگذار برای چند مدت آینده مشخص شود، اظهار داشت: با این کار انگیزه، توان و تلاش بیشتری برای حرکت به فعالیت های قرآنی در جامعه ایجاد می شود.

وی افزود: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری باید به سمت جذب حداکثری حرکت کنیم و این فرمایش در مجموعه های مختلف به ویژه فعالیت های قرآنی می تواند محور کار قرار گیرد و تمام اقشار را در این مسیر با انگیزه های بیشتر جذب و همراه ساخت.

صحرایی در ادامه خواستار برگزاری مراسمات بزرگ و اثربخش با انجام یک کار و فعالیت قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان در استان شد و گفت: از همین امروز باید بسترها را برای این موضوع مهم فراهم و در آن مسابقات بزرگ حتی با حضور قاریان کشور عراق و با حضور صنوف مختلف برگزار کرد.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: با انجام این مسابقات و مراسمات فضای متفاوتی در استان ایجاد می شود و روح و مفاهیم قرآنی بیش از پیش در استان گسترش پیدا می کند.

وی همچنین توجه به نسل کودک و نوجوان جامعه برای گسترش و حرکت در مسیر فعالیت های قرآنی تاکید کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha