معاون استاندار: اولویت پرداخت تسهیلات در استان اردبیل بخش تولید است

اردبیل - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: اولویت پرداخت تسهیلات در استان اردبیل در ۲ سال اخیر بخش تولید بوده است و بانک‌های عامل به رغم محدودیت‌هایی که داشتند در این بخش به صورت ویژه عمل کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، یاسر عبداللهی‌ عابد روز چهارشنبه در جشن خودکفایی ۲ هزار مددجوی استان اردبیل در سالن ولایت سپاه حضرت عباس (ع)، اشتغال را از مباحث اساسی و جدی عنوان کرد که کمیته امداد به‌صورت ویژه و با هدف خودکفایی مددجویان به آن اهتمام دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل با اشاره به نقش و همراهی بانک‌های عامل در اشتغال‌زایی مددجویان کمیته امداد گفت: اشتغال در دولت سیزدهم به صورت جدی مدنظر قرار گرفته است با این حال موضوع مهم در این زمینه تامین زیرساخت‌هایی است که در بخش‌های مختلف منجر به ایجاد شغل می‌شود چرا که تا زمانی که این زیرساخت‌ها تقویت نشود نمی‌توان انتظار شکل‌گیری شغل پایدار را داشت.

وی اضافه کرد: در این راستا در دوره جدید توسعه زیرساخت‌ها اعم از حمل و نقل، آب انرژی، در اولویت قرار گرفته است در عین حال، پرداخت تسهیلات هم در کنار این زیرساخت‌ها نقش مهمی در اشتغال‌زایی شهروندان به‌ویژه مددجویان دارد.

عبداللهی عابد خاطرنشان کرد: در ۲ سال اخیر، تحقق شعار مقام معظم رهبری برای مهار تورم و رشد تولید در استان در دستور کار دستگاه‌های اجرایی بوده است اما باید توجه داشت که رشد تولید شاخصه‌هایی دارد که بر اساس آن می‌توان رشد تولید را ارزیابی کرد.

شناسایی ۶۰ قانون مخل کسب و کار در استان

معاون استاندار اردبیل شناسایی و رفع قوانین و مقررات مخل کسب و کار را از گام‌های اساسی برای رشد تولید عنوان کرد و گفت: در جلسات و نشست‌های شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان تاکنون بیش از ۶۰ عنوان از این قوانین احصا شده است که این تعداد ، موارد قابل حل در استان برطرف و مابقی به مراجع بالاتر ارجاع می‌شود.

وی در ادامه تامین منابع مالی را یکی دیگر از عوامل و عناصر تحقق رشد تولید عنوان کرد و گفت: رشد تولید و به تبع آن رشد اشتغال در استان منوط به تامین منابع مالی است که در این زمینه بانک‌های عامل استان به رغم محدودیت‌هایی که دارند به‌صورت ویژه عمل کرده‌اند.

عبداللهی عابد اضافه کرد: استان اردبیل جزو استان‌هایی بوده است که پرداخت تسهیلات بخش تولید در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۵۰ درصدی داشته است و در این مدت تلاش شده به‌رغم محدودیت در موضوع تسهیلات‌دهی به موضوع تولید تمرکز شود.

معاون استاندار اردبیل برنامه‌ریزی و اقدام به حل مشکلات واحدهای تولیدی راکد را از دیگر اولویت‌های استان ذکر کرد و گفت: یکی از راهکارهای افزایش تولید توجه و تمرکز بر واحدهای راکد و تلاش برای احیای این واحدهاست.

وی ادامه داد: طی ۲ سال اخیر در جلسات ستاد تسهیلات که با حضور استاندار، مسئولان سیستم قضایی استان و نمایندگان بانک‌های عامل برگزار شده است، بیش از ۲ هزار مصوبه با هدف گره‌گشایی از مشکلات این واحدها به تصویب رسیده و در این نشست‌ها مشکلات اساسی واحدهای تولیدی بررسی و درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود که در این راستا ۱۶ واحد راکد و غیرفعال احیا شده است.

عبداللهی عابد افزایش ظرفیت اشتغال واحدهای تولیدی را از دیگر برنامه‌های مدیریت استان در راستای رشد تولید و اشتغال عنوان کرد و گفت: در این زمینه ۱۵ واحد بزرگ تولیدی در استان مدنظر قرار گرفته است که با پرداخت تسهیلات و رفع موانع تولید به دنبال این هستیم هر کدام یک هزار نفر به ظرفیت اشتغال استان اضافه کنند و این واحدها به عنوان محرک و پیشران در دستیابی به رشد تولید و اشتغال عمل خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، شعرخوانی، پخش کلیپ، اجرای سرود و تجلیل از کارآفرینان برتر اشتغال و خودکفایی از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است، ۴۳ هزار و ۵۰۰ خانوار با جمعیت بیش از ۹۰ هزار نفر در این استان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha