کمیسیون اروپا درباره ارائه کمک‌های مالی به غزه تجدید نظر می‌کند

لندن- ایرنا- کمیسیون اروپا اعلام کرد که با توجه به حمله حماس، این کمیسیون با در نظر گرفتن همه جوانب نسبت به پروژه‌های مالی خود در نوار غزه و کمک‌های مالی تصمیم نهایی را در اسرع وقت اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، پیتر استانو، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در نشست روزانه خود با محکوم کردن حمله حماس به اسرائیل گفت: «نظر اتحادیه اروپا این است که حماس در مرحله نخست تمام اقدامات خصمانه خود را کنار بگذارد، تمام اسیران را آزاد کند و در مرحله دوم به سمت راه حل باثباتی گام برداریم که صلح را در منطقه برقرار کند و فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها در کنار هم در صلح و آرامش زندگی کنند.»

در این نشست خبری همچنین اعلام شد که با توجه به حمله حماس، کمیسیون اروپا با در نظر گرفتن همه جوانب نسبت به پروژه های مالی خود در نوار غزه و کمک های مالی تصمیم نهایی را در اسرع وقت اتخاذ خواهد کرد.

استانو همچنین گفت: «اگر راهی پیدا نکنیم با توجه به شدت حملات روز شنبه وضعیت در منطقه رو به قهقرا می‌رود.»

وی تاکید کرد که گفت‌وگو بهترین و تنها راه حل است و «باید جلوی حماس و خشونت‌ها گرفته شود، گروگان‌ها آزاد شوند و در نهایت بررسی شود چگونه راه‌های ارتباطی و گفت‌وگوها برقرار شود.»

استانو با اشاره به جلسه غیررسمی و اضطراری وزرای خارجه اتحادیه اروپا افزود: «فردا تمام مسائل بررسی خواهند شد. موضع ما روشن بوده و بارها بر آن تاکید کرده‌ایم که اتحادیه اروپا حق اسرائیل در دفاع از خود را محترم می‌داند و بر آن تاکید دارد.»

به گزارش ایرنا، رزمندگان مقاومت فلسطین از صبح شنبه عملیات همه جانبه و گسترده خود با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند؛ عملیاتی که در عمر ۷۵ ساله اشغالگران غاصب نظیر نداشته و صهیونیست‌ها را در شوک فرو برده است.

عملیات غافلگیرانه و گسترده مقاومت فلسطین در سرزمین‌های اشغالی در حالی در سومین روز خود ادامه دارد که نیروهای دیگر گروه‌های مقاومت همچون جهاد اسلامی و عرین الاسود نیز به رزمندگان حماس پیوسته‌اند و حزب الله نیز سه پایگاه شنود و راداری صهیونیست‌ها در منطقه اشغالی شبعا در جنوب لبنان را هدف قرار داده و ویران کرده است.

وزیر امور خارجه انگلیس در بحبوحه هراس دستگاه‌های امنیتی این کشور از تظاهرات گروه‌های طرفدار فلسطین در لندن، به دیدار سفیر تل‌آویو رفت تا در سایه اعلام همبستگی، درباره تامین امنیت سفارت به وی اطمینان دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha