تشکیل کمیته حرفه‌ای کارگاه‌های ساختمانی زیر ۲۵ نفر در مازندران

ساری- ایرنا- تفاهم نامه همکاری با موضوع تشکیل کمیته حفاظت فنی و بهداشت حرفه‌ای در کارگاه‌های ساختمانی زیر ۲۵ نفر میان دستگاه‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و حفاظت محیط زیست مازندران با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان امضا شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران ،این تفاهم نامه به منظور پیشگیری از حوادث و بیماری های ناشی از کار با حضور استاندار مازندران به امضاء رسیده است. این کمیته در حفظ و ارتقای سلامتی کارگران و سالم سازی محیط کار در کارگاه ها نقش مهمی دارد.

بنابراین گزارش رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران در این نشست دغدغه‌های ساخت و ساز در استان را با حسینی پور به عنوان نماینده عالی دولت در مازندران مورد بررسی قرار داده است.

مشکلات اطفای حریق در ساختان های بلند، حضور مسوول ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی، بیمه تامین اجتماعی و تعرفه مهندسین به عنوان دغدغه‌های مهم رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران مطرح شد.

عهد یزدی نژاد تعامل میان دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه ساخت و ساز را راهبرد خروج استان از مشکلات دانست و گفت: جلسات متعددی با دستگاه‌های اجرایی برای استفاده از مسوولان ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی برگزار شد و خواستار حمایت استاندار در راستای عقد تفاهم نامه برای استفاده از مسوول ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی استان مازندران شد.

وی موضوع اطفا حریق را یکی دیگر از معضلات ساخت و ساز استان مازندران دانست و افزود: حل موضوع اطفا حریق با همکاری مراجع صدور پروانه می‌بایست در دستورکار قرار گیرد و موضوع آتش سوزی برج رامیلا هشداری جدی است تا این موضوع دیگر تکرار نشود.

یزدی نژاد با ارائه گزارشی از عملکرد شورای مرکزی و نظام مهندسی مازندران در موضوع بیمه تامین اجتماعی خواستار پیگیری و حمایت استاندار مازندران در مطرح شدن موضوع در کمیسیون تلفیق شد.

وی همچنین در پایان موضوع تعرفه نظام مهندسی اشاره کرد و خواستار حمایت هیات چهارنفره در راستای بروز رسانی تعرفه‌های خدمات مهندسی شد.

یزدی نژاد با تاکید بر اینکه آحاد مردم باید نسبت به مقررات و ضوابط ساخت و ساز آگاه شوند، به وجود ۴۰ هزارو ۳۸۹ عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران اشاره کرد و گفت: حدود ۱۹هزار نفر دارای پروانه و ۲۲هزار نفر فاقد پروانه هستند.

وی به رونق ساخت و ساز طی یکسال گذشته در مازندران اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بیشترین طرح های اجرایی ساخت و ساز با هشت میلیون و ۸۰۰هزار متر مربع ثبت شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha