دستیار رییس‌جمهور: مسائل حقوقی مردمی‌سازی حل شود

کرمان - ایرنا - دستیار رییس جمهور در امور مردمی سازی دولت با بیان اینکه جامعه در زمینه مردمی سازی دولت آمادگی دارد گفت: حلقه های میانی برای تحقق این مهم وجود دارد، اما برخی مسائل حقوقی مردمی سازی باید برطرف شود.

به گزارش ایرنا، سید احمد عبودتیان روز شنبه در نشست شورای اداری استان کرمان افزود: دولت آیت الله رییسی مردمی سازی دولت را مطرح کرد، اما شاید برخی فکر می کردند که یک کار سیاسی و انتخاباتی باشد، در حالی که مردمی سازی یک ضرورت است.

وی بیان کرد: هر حکمرانی الگویی دارد و ما نمی توانیم از الگوی انقلاب اسلامی عبور کنیم، امام راحل (ره) همه اتفاقات را با قدرت مردم پیش برد و نشان داد می توان بدون هیج پشتوانه ای و فقط صرفا با حضور مردم کارها را انجام داد.

دستیار رییس جمهور در امور مردمی سازی دولت تاکید کرد: امام خمینی (ره) نوع الگوی حکومت را به اراده و رای مردم گذاشت.

وی ادامه داد: از دهه ۷۰ کارها پیچیده شد و خصوصی سازی به جای مردمی سازی آمد که برخی مشکلات و تغییر ذهنیت ها نیز شکل گرفت.

عبودتیان خاطرنشان کرد: باید در گام دوم انقلاب کارهای پیچیده را با حضور مردم سبک کنیم و پس از صدور بیانیه گام دوم انقلاب کارهای مردمی و داوطلبانه به رسمیت شناخته شد.

وی گفت: برخی مشکلات امروز محصول بی توجهی به مردم است و قرار بود حکومت زیرساخت ها را فراهم کند و مردم کارها را پیش ببرند و اداره کنند.

دستیار رییس جمهور در امور مردمی سازی دولت افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی جریان جهادی را ایجاد کردند و هیات ها و مساجد به کارهای مردمی و جهادی وارد شدند؛ امروز با روی کارآمدن دولت مردمی به مردمی سازی توجه شده تا مردم به این عرصه ورود کنند.

وی بیان کرد: برنامه ملی در حوزه مردمی سازی آغاز شده تا کارهای مثبت و افراد فعال معرفی شوند که کارها را در حوزه های فرهنگی اجتماعی و سیاسی به پیش ببریم.

به گزارش ایرنا نماینده ولی فقیه در استان کرمان نیز در این نشست گفت: پیروزی های چشمگیر و سرنوشت ساز در جبهه مقاومت فلسطین را که از امروز آغاز شده تبریک می گویم و صحنه ها حاکی از پیروزی ملت فلسطین و عزم جزم این مردم است.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی افزود: اسراییل دیگر در جایگاه قبلی نیست و دوران صهیونیست ها که قتل و کشتار انجام‌ می دادند به پایان رسیده است.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز ملی روستا و عشایر اظهارداشت: این ۲ قشر در جامعه بسیار تاثیرگذار، مفید، سختکوش و اهل مقاومت هستند به طوری که در سخت ترین شرایط تسلیم نمی شوند و سهم روستاییان و عشایر در امتحان های پیش آمده بسیار بالاست.

امام جمعه کرمان تاکید کرد: مردم روستا و عشایر هرجا زندگی می کنند بسیار مفید هستند و به مردم خدمت می کنند.

وی ادامه داد: امیدواریم دولت بستری را فراهم کند تا این ۲ قشر در خدمت رسانی پیشتاز باشند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: از آنجا که دولت مردمی است، وقتی حرکات مردمی به اوج خود می رسد که مردم احساس کنند دولت در بسترسازی چیزی کم نمی گذارد و کار را تسهیل می کند که نمونه آن را در اربعین دیدیم.

وی ادامه داد: مردم اگر احساس کنند شرایط برای حضورشان فراهم است و دولت ها به آنها نیاز دارند، همراهی می کنند و امیدواریم دولت سیزدهم بستر توجه حضور مردم را فراهم کند که نیاز جدی نظام و مردم است.

شورای اداری استان کرمان با حضور استاندار و جمعی از مدیران و مسئولان در سالن شهید مرتضوی استانداری برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha