کره جنوبی و عربستان سعودی همکاری ها را گسترش می دهند

تهران- ایرنا - دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی در گفت وگوی تلفنی با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی به توافق برای تقویت همکاری و تبادل میان دو کشور در زمینه های مختلف دست یافت.

به گزارش روز شنبه ایرنا از یونهاپ، در گفت و گوی تلفنی که میان یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی و بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی صورت گرفت دو طرف از پیشرفت همکاری های دوجانبه که در زمینه های وسیعی از سال گذشته و سفر ولیعهد عربستان به کره جنوبی صورت گرفته است قدردانی کردند.

براساس اطلاعات دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی دو طرف همچنین برای تقویت تبادلات و همکاری در بخش های اقتصادی و دیگر زمینه ها توافق کردند.

بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی ۱۷ نوامبر (۲۶ آبان) سال گذشته میلادی به کره جنوبی سفر و با یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی و برخی دیگر از چهره های سیاسی و تجاری مهم از جمله لی جائی یونگ رئیس شرکت سامسونگ، چی تاوی وون رئیس شرکت اس کی و اوئیسون چونگ رئیس شرکت هیوندای در سفر ۲۰ ساعته خود دیدار کرد.

طی ملاقات یون سوک یول و بن سلمان دو طرف توافق کردند همکاری دوجانبه در زمینه های انرژی، دفاعی، زیرساختی و ساخت و ساز را تقویت کنند. به علاوه قراردادها و تفاهمنامه هایی میان شرکت های کره ای با دولت عربستان سعودی و کسب و کارها و نهادها در سفر بن سلمان به کره جنوبی به ارزش حدودی ۳۰ میلیارد دلار امضا شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha