۱۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۴۹
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85248631
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شمار جان باختگان تصادفات جاده‌ای در گناباد ۱۵۰ درصد افزایش یافت

گناباد-ایرنا- فرمانده انتظامی گناباد گفت:‌ فوتی‌های تصادفات برون شهری در این شهرستان، افزایش ۱۵۰ درصدی طی یکسال گذشته (بازه زمانی هفته نیروی انتظامی پارسال تا گرامیداشت این هفته در سال جاری) داشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ علی رجبی روز پنج شنبه به مناسبت هفته نیروی انتظامی در نشست خبری بدون اشاره به آماری در این زمینه افزود:‌ بیشتر این تصادفهای منجر به فوت، در جاده گناباد به قائن و گناباد به کاخک رخ داده است.

وی بیان کرد: این در حالی است که طی این مدت کاهش پنج درصدی تصادفهای درون شهری و کاهش ۵۰ درصدی متوفیان این تصادفها در شهرستان گناباد گزارش شده است.

فرمانده انتظامی گناباد نبود کمربندی را از معضلات مهم این شهرستان ذکر کرد و گفت:‌ همه وسایل نقلیه سبک و سنگین عبوری به دلیل نبود کمربندی برای تردد از مسیر این شهرستان به سایر استانهای مرکزی و جنوبی کشور، به ناچار مجبور به عبور از داخل شهر گناباد هستند که این مساله مشکلات ترافیکی و معضلات زیادی برای شهروندان بدنبال داشته است.

وی احداث کمربندی گناباد، رفع خطر خیزی و ۲ بانده سازی جاده های گناباد به قائن و گناباد به بجستان را از نیازهای مهم این منطقه عنوان کرد و افزود: این اقدام نیازمند توجه بیشتر مسوولان است و باید با تامین اعتبار از محل اعتبارات ملی طرحهای فوق سرعت یابد.

افزایش ۹۳ درصدی کشف کالای قاچاق

رجبی بیان داشت: میزان کشفیات کالای قاچاق در این شهرستان طی هفته نیروی انتظامی پارسال تا بزرگداشت این هفته در سال جاری ۹۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل آن افزایش داشته است.

وی ادامه داد: ۶۲ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال کالای قاچاق طی همین مدت در این شهرستان کشف شد، در حالی که کشفیات کالاهای فوق در سال قبل از آن ۵۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بود.

فرمانده انتظامی گناباد گفت:‌ ۱۱۲ هزار قرص روان گردان طی یک سال گذشته در محورهای مواصلاتی شهرستان گناباد کشف و ضبط شد.

وی اضافه کرد:‌ جرائم رایانه ای در همین مدت در این شهرستان ۲۱ درصد و کشفیات این جرائم ۱۰۰ درصد افزایش نشان می دهد.

رجبی با اشاره به اینکه برخی کلاهبرداران با سوء‌ استفاده از ساده انگاری برخی شهروندان اقدام به کلاهبرداری های اینترنتی می کنند، از شهروندان خواست که با توجه به هشدارهای پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا)‌ به تماسها و پیامکهای مشکوک جواب ندهند.

وی از افزایش ۱۵۰ درصدی کشفیات مشروبات الکلی و ۸۹ درصدی کشف سوخت قاچاق،‌ رشد هشت درصدی صدور گواهی نامه و افزایش ۲۰ درصدی میزان پرونده ها در واحدهای مشاوره کلانتریهای شهرستان گناباد طی یک سال گذشته خبر داد.

فرمانده انتظامی گناباد با اشاره به اینکه طی همین مدت موردی از جرایم امنیتی در فضای سایبری گناباد مشاهده نشده است، گفت:‌ با هر گونه جرایم احتمالی در این بخش با قاطعیت برخورد می شود.

وی افزود:‌ همان گونه که در کاهش جرایمی مانند سرقت، ۱۷ دستگاه اجرایی و ارگان دخیل هستند و برخورد سلبی توسط نیروی انتظامی و دستگاه قضایی ۲ مورد آخر آن را شامل می شود در کاهش آسیبهای فضای مجازی هم باید همه دستگاههای اجرایی از جمله در بخش فرهنگی و اجتماعی به وظایف خود عمل کنند.

به گفته سرهنگ رجبی، برخورد و اقدامات سلبی در کاهش جرایم فضای مجازی جوابگو نیست و نهادها و مسوولان فرهنگی باید بیشتر در این زمینه احساس مسوولیت کنند.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

هفته نیروی انتظامی از امروز، ۱۳ مهرماه در کشور آغاز شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha